ÅÄÖ

Finally! Jag har äntligen köpt en dator :) Jag åkte igår med Heidi, Alyssa och Des till Best Buy och det blev den här som fick följa med hem:










Det är ett amerikanskt tangentbord men jag har ställt in så att jag kan växla mellan svenskt och amerikanskt. Men nu när jag har skrivit utan å, ä och ö sa länge så är det lite svårt att vänja sig med ett svenskt igen. Men jag läste någonstans att man kan beställa små klisterlappar som man kan sätta pa tangenterna. Det skulle nog vara bra tror jag.

Så vad har jag gjort idag? Det är söndag och vi hade en träningsledig dag. Min roomie åkte och hälsade på sin familj, så hon åkte vid halv 8 i morses. Och dem som känner mig förstår kanske att jag inte kunde somna om vid den tiden :) Men det var ganska bra, då kunde jag lära känna min dator lite mer, förrästen så är tangenterna jättesköna! Sen kopplade jag upp mig på Skype och pratade med Tove, pappa, Ia och lite med farmor i 2,5 timma ungefär. Det var så roligt, det känns som att det var jättelängesen jag träffade dem, och det var det ju förrästen. Det är ju snart tre veckor sedan. Tiden går så fort ändå, samtidigt som det känns som att det går så långsamt.
Efter det ganska långa samtalet skulle jag Skypa med Jennie, det gick i 5 min ungefär, sen la det av helt plötsligt! Vet inte varför, finns det någon tidsgräns på hur länge man får prata varje dag eller nått?
Annars har det varit en göra-läxor-dag. A lot to do! Men nu är det time for bed! Vi ska upp 05.55 imorgon.

Sov gott!






Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är en precis likadan dator som jag har ju :P Fast min har bara mindre skärm då tror jag :) Den är jättebra och den är så skön att skriva med :)

Tråkigt att skype krånglade när vi äntligen hade chansen att pröva :( Men vi gör ett nytt försök på tisdag ;P

puss&kram <3

2009-08-31 @ 11:13:48
Postat av: Izza

Fin dator du fått tag på. Michela var väldigt snabb med att konstarera att den är vit =)

Hoppas du har det toppen!

2009-08-31 @ 12:29:44
Postat av: matilda

snygg dator. varför ska du köpa klistermärken?:S

hoppas vi kan skypa lite sen, det känns som det var en evighetersen.puss miss u sis<3



P.s kan inte du gå in på msn, eller går det inte?

2009-08-31 @ 17:09:06
Postat av: ida

Snygg dator! Vad heter den? Är den bra? Dyr? Blir galen av att leta datorer, vet inte vilken jag ska köpa till Australien... Vill oxå skypa med dig! Säg vad du heter så jag kan lägga till dig!

pussar

2009-08-31 @ 17:10:52
URL: http://idagunnarsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Ida: Datorn är en hp och heter dv4 tror jag :) Jag köpte den för 6000 ungefär. Jag heter linda_wikfors på Skype! Vi får skypa snart!!



Izza: Tack så mkt! Ja, jag köper alltid svarta grejer annars, men nu var det dags för något vitt tyckte jag :) Hälsa alla på Borås Camping!

2009-09-03 @ 06:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0