26/3-2012

Nu har vi bättre internet så nu kan ni får resten av bilderna :) Det börjar med en fortsättning från Key West.

Vi spenderade hela dagen på stranden och precis när vi hade tänkt gå så kom det några regnmoln och smög sig förbi. Men det var inte så mycket så det var ingen fara. Det var ganska skönt att bli lite svalkad efter en hel dag i solen.

På hemvägen så sa våran reseledare att vi skulle göra ett stopp och kolla på solnedgången. Alla tyckte ju att det skulle bli jättekul att kolla på en fin solnedgång vid stranden och bland öarna. Men när vi klev av bussen är det det här vi möts av:

Vi är inte vid någon strand. Det är massa master i vägen. Vi står precis vid vägen och måste stå på en cementplatta för att inte få med massa stängsel i bilden. Och solnedgången är inte ens så speciell! Men annars så var resan till Key West väldigt lyckad :)

På fredagen innan vi skulle åka hem så kom killgänget som hade varit i Puerto Rico och hälsade på. Dem var på väg hem och hade 12 timmar i Miami innan deras sista flyg, så vi var på stranden och hade skoj :)

Och det hela avslutas med en gruppbild :)

Nu ska jag snart sova, det blir en tidig morgon imorgon, som vanligt.

God natt!

25/3-2012

Igår gick vi ju på bio och det slutade med att vi såg både 21 Jump Street och The Hunger Games. Båda filmerna var väldigt bra så det var en bra lördagseftermiddag/kväll. Idag har jag inte gjort något speciellt, lite läxa och lite annat jox som jag behövde fixa. Men gissa vad jag har gjort? Alla bilderna från Miami är klara så här kommer en bildbomb :)

Här är bilder från våran tur till Key West. Det var en arrangerad resa så vi behövde bara betala, sätta oss på bussen och sedan åka med och kolla på alla de fina öarna (ca 35-40 st) man åker genom för att komma ända ner till Key West som är USAs sydligaste punkt. Resan ner tog ca 3.5 timma, men vi åkte vid 6.30 på morgonen så vi sov ganska mycket. Fast inte när vi kom ner till öarna, det kunde man inte missa :)

Här var en gammal bro som användes för många år sedan. Undrar varför man inte använder den längre? Den ser väl helt okej ut?

Mathias och Clara utanför ett litet, litet köpcentrum i Key West.

Det var vanligt att se tuppar och hönor som gick omkring helt fritt.

Den här lille rackaren kom riktigt nära och hälsade :)

Nej nu ljög jag. Internet är så himla segt så det blir tyvärr inga mer bilder för idag. Men det kommer, jag lovar :) Nu ska jag gå och lägga mig, träning imorgon kl 7!

God natt :)

24/3-2012

Det är en regnig och tråkig lördag här i Oakland. Kollade vädret för nästa vecka och det blir mycket regn :( Så tråkigt!!  Men får hoppas att solen kommer snart! Hur är vädret hemma i Sverige? Har våren kommit än?

Snart ska vi iväg och kolla bio i alla fall. Vi ska kolla på Hunger Games eller 21 Jump Street, eller kanske båda två :) Vi får se vad det blir!

22/3-2012

Det har varit mycket den här veckan så det har inte blivit så många uppdateringar. Men jag har snart fixat klart alla bilderna från Miami så dem kommer upp snart :)

Både igår och idag hade vi ingen träning. Igår var den inställd för att det var Relay For Life. Vi hade det förra året också om ni kanske kommer ihåg. Det är ett 24-timmars event där man försöker samla in pengar till cancerforskning. Det började i tisdags kl 13 och slutade igår kl 13. Här är en bild från förra året:

Igår (onsdags) morse hände något konstigt, jag var helt snurrig när jag vaknade. När klockan ringde så undrade jag varför jag hade ställt klockan så jag tror att jag trodde att det var lördag. Sen kom jag på att det var fredag och jag hade lektion 9.30, det var ju därflr jag hade ställt klockan. Men vänta lite, det är ju torsdag. Jag har inte lektion förrän 13.30 kom jag på. Så jag tog på mig och gick ner till frukosten för att äta. Men så när jag satt där så var det något som inte stämde så jag frågade Tiff vilken dag det var. Hon säger att det är onsdag så jag har ju lektion 9.30. Så jag gick från att det var lördag till onsdag, haha :) Vet inte vad det var med mig! :)

Nu ska jag ha lektion 13.30 för att det är torsdag, och det är jag säker på :)

16/3-2012

Ännu en regnig dag här i Oakland. Imorse hade jag lektion och efter det jobbade jag på en skola här i närheten. Annars har jag inte gjort mycket idag. Allt det här regnet gör att man blir så trött och seg. Men imorgon ska vi spela två matcher och det sla faktiskt bli kul. Det kommer troligtvis spöregna, men det är ju jag van vid som kommer från regnstaden :)

Igår redigerade jag en del av bilderna från Miami. Jag tror jag har 350 stycken eller nått så det kommer ta lite tid :) Här kommer några i alla fall:

Först lite bilder från lägenheten:

Toaletten

Sovrummet där jag och Clara sov, sängen är till höger

Köket...

...som satt ihop med vardagsrummet

Lägenheten var nästan lite bättre än vad jag hade räknat med för vi fick det ganska billigt. Det enda som saknades var någon stol till, det fanns bara två stolar. Sen fanns ju soffan också så det gick ju bra ändå. Annars fanns allt som man behövde. Jag var lite nervös när vi var på väg till huset i taxin, tänk om inte den här mannen hade kommit och bara lurat oss? Det vet man ju inte. Men den sidan jag gick igenom var pålitlig så jag intalade mig om att han skulle komma. Och han kom som tur var :) Han var jättesnäll och vi kunde bara ringa om vi undrade något.

Precis innan stranden låg ett hus med egen strand kan man säga. Dem hade till och med en egen lekplats där inne. Undrar bara hur dem har tänkt med hunden? Det var liksom inget direkt staket och om han var farlig så kunde ju han bara springa och bita vem som helst... Men jag såg faran i vitögat!

Vi spelade strandtennis över volleybollnätet :) Vi solade där istället två dagar för det var orkanvindar på stranden så sandkornen borrade in sig i skinnet på en. Vid planen blåste det inte riktigt så mycket som tur var :)

Framsidan på ett av alla lyxhotell. Vi bodde i North Beach och med bussen nästan hela vägen ner till South Beach så åkte man förbi lyxhotell efter lyxhotell. Det var nästan overkligt, så fint var det!

En kväll så gick vi längst Ocean Drive (gatan närmast vattnet) som har restauranger säkert längst hela vägen. Man gick förbi restaurang efter restaurang och den ena var finare och lyxigare än den andra. Miami är verkligen ett fint ställe och det är inte så dyrt heller. Vi hittade fina restauranger som hade bra priser. Och det kändes inte som att man var i USA utan att man var på något exotiskt ställe. Och själva Miami Beach är en liten ö kan man säga så man åker över en bro för att komma till själva Miami. Så det är vatten på båda sidorna av Miami Beach och det är lite vikar som går in lite här och där och det blev så himla mysigt :) Sen fanns det också Millionairs Row som består av massa miljonärshus som ligger precis vid vattnet och som har sin egna brygga med en lyxbåt.

Här syns en liten bit av Millionairs Row. Tänk att bo så!

Vi åkte till Everglades som är en Nationalpark där man får kolla på alligatorer och krokodiler i alla former och storlekar :) Det var väldigt kul och lite läskigt i början att se krokodiler som gick runt lite här och var :) Först åkte vi bår och kollade på krokodilerna i sina hemtrakter i träsken.

Efter det var det krokodil-show. En man gick in i ett inhängnat område och pratade, klappade och matade krokodilerna. Han var inte rädd han inte :)

Sen fick vi hålla i lille Scrappy :)

Här låg en krokodil och gosade sig i solen bara någon meter från gångvägen. Och inga staket eller nått hade dem.

Nu ska vi kolla på film och ladda inför imorgon. Vet inte vilken det blir, det får vi se :)

Hej svejs!

PS. Glömde ju säga att vi inte kan duscha efter matcherna imorgon så det blir en åktur på 1.5 timma i våta kläder. Amerikaner alltså!

14/3-2012

Jag tror jag blev lite jetlagged efter Miamiresan även om det bara var 3 timmars skillnad. I förrgår somnade jag innan 22 och nu är klockan 21.45 och jag ska snart gå och lägga mig. Och inte nog med det, det ska bara regna hela tiden! Kommer man tillbaka från soliga Miami och hoppas på att våren/sommaren har kommit till Oakland, men nej då! Det har regnat non-stop i två dagar nu och det ser inte ut att sluta. Och det är lagom kul att träna i spöregn det första man gör kl 7 på morgonen. Bra start på dagen!

Nä nu ska jag sluta klaga, det är nog bäst att jag går och lägger mig :)

11/3-2012

Veckan i Miami är över och nu är jag tillbaka på skolan igen. Internet var väldigt segt så det blev tyvärr ingen mer uppdatering. Men det kommer komma ett långt inlägg så småning om med massor med bilder :)

Men vi hade det väldigt bra i alla fall. Vi kom hem sent igår kväll och idag ställde vi fram klockan här borta också så vi förlorade en timme på köpet. Inte alls vad jag hade räknat med :) Men det blev tvätt och matte idag, och så skypeade jag med pappa och Tove och chattade med mamma. Fick massa sms och dem verkade väldigt oroliga ett tag :P

Kan bjuda på ett par bilder som Clara har lagt upp så länge :) Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon är det tillbaka till vardagen och träning kl 7, WOHOOO!!

5/3-2012

Andra dagen i Miami är snart slut och idag har vi mest varit på stranden och solat och läst, gått runt i strandparken som ligger jämte stranden och spelat strandpingis. Det var ganska blåsigt på stranden så vi gick bort till volleybollplanen som låg en bit bort. Där var det inte lika blåsigt och vi kunde fortfarande ligga i sand och mysa :)

Efter det gick vi hem till våran lägenhet som vi hyr (som bara ligger knappt 5 min från stranden) och duschade och lagade mat. Jag och Clara gjorde köttfärssås och spaghetti och så ska Mathias och Ojo diska :)

Snart ska vi in till South Beach där det finns mer restauranger, affärer och det händer lite mer. Vi ska gå till en kvinna som har hand om event här i Miami, kan man väl kalla det. Imorgon ska vi nämligen till Everglades och åka båt och kolla på krokodiler :) Så vi måste betala hälften idag. Och på torsdag ska vi åka ner till Key West, Floridas sydligaste punkt. Det går en väg genom ca 40 öar och den sista ön är Key West. Då åker vi tidigt på morgonen, det tar ca 3 timmar att åka dit, och så har vi ca 7 timmar att spendera där nere innan vi ska åka hem igen.

Nu måste jag byta om innan vi ska åka med bussen som bara kostar 2 dollar = 14 kr :)

Hej svejs!

3/3-2012

Klockan är snart 2 på natten, tiden har bara sprungit iväg. För 5 timmar sedan var jag redo att gå och lägga mig för jag var så trött, hade huvudvärk och ont i halsen. Men Rebecca och Clara kom in till mig och sa att jag skulle ta en ipren. Hade inte gjort det än för jag gillar inte att ta massa tabletter, tycker man borde klara sig utan. Det gjorde dem ju för 100 år sedan? :)

Men jag tog en i alla fall och en timma senare mådde jag mycket bättre. Hade ingen huvudvärk och inte ont i halsen. Det var en riktig mirakeltablett det där!!

Om några timmar ska vi åka till flygplatsen för då blir det Miami :) Fast det är inte lika kul att åka nu för vi är en person mindre :/ När vi skulle skriva ut våra flygbiljetter så hittar inte Rebecca sitt mejl från flygbolaget. Hon letade och det verkade som att hon inte hade fått något, vilket var så konstigt. Då gick jag in och kollade på min biljett och skulle pröva att byta plats för att se om hennes stol var ledig, och det är väl klart att den är. Så hennes köp gick inte igenom när vi bokade biljetterna och nu var dem så dyra så hon bestämde sig för att inte åka med :( Hon ska åka och hälsa på en kompis i Canada istället. Vi som har sett fram emot det så himla mycket, det kommer bli tråkigt utan henne. Fast vi kommer ju ha kul ändå. Det är jag Clara, Mathias, Martin, Thomas, Christian och Victor som åker. Fast ändå tråkigt :(

Men men, everything happens for a reason.

Nu ska jag sova några timmar innan jag måste upp igen :)

29/2-2012 (det är inte ofta man skriver det datumet:))

Det är så skönt att den här onsdagen är över! Det betyder att jag bara har två lektioner kvar och det är SPRING BREAK!!

Fast idag vaknade jag upp med riktigt jobbig halsont så jag tränade inte imorse. Vi skulle vara i gymmet idag så jag tog med en bok och läste vid sidan om. Men imorgon ska jag inte gå till träningen alls utan stanna i sängen och sova. Jag hoppas att jag inte blir sjuk nu när vi ska åka snart. Och det hjälper ju inte att skolan inte har nån värme!! Och inte någon isolering heller så man går runt och fyser tårna av sig vart man än går! I fredags var det ju så himla fint väder när vi åkte till Lake Temescal jag, Rebecca, Rebecca, Rebecca (ja, det var tre Rebeccor som åkte:)), Clara och Selina. Jag får kolla på dessa bilder och försöka värma mig :)

Nu ska jag gosa ner mig i sängen och kolla lite Vänner innan jag somnar. Hoppas ni har det bra hemma i Sverige! Puss och kram!