30 Mars

Hejsan :)

Internet är lite dåligt här på skolan. Det har knappt fungerat sedan i onsdags kväll och IT säger att vi har blivit cyber-attakerade. Och det tror dem att vi ska tro på? Min mattelärare berättade att det var någon cyberattack i Europa och att det är det dem syftar på, men det är bara våran skola som har fått problem. Inte någon annan i hela Oakland har problem, så dem har tydligen riktat in sig på oss. Dem säger bara massa lögner för att dem inte vet själva vad det är. Och nu är det ju påsk så nu är vi kvar här på skolan helt själva utan internet, det är ju kul.

Just nu använder jag Luckan mm.'s internet. Dem är några stycken som betalar för ett snabbare internet och det fungerar fortfarande (ett annat tecken på att vi INTE har blivit cyberattackerade). Så jag har fått deras lösenord, men det räcker inte till mitt rum så jag sitter nu i korridoren utanför deras rum :) Men det går bra en snabbis!

Idag hade vi match igen mot Sonoma. Carmen stukade foten igår och den var helt blå idag så hon kunde inte vara med. Så vi var en spelare kort. Men vi hade inte en chans att vinna ändå, haha :) Alla tjejerna i lager förlorade sina matcher. Men på torsdag spelar vi mot Mills igen och dem är vi ganska jämna med. Så vi hoppas att vi har utvecklats så att vi kan slå dem på torsdag :)

Ville bara in här en snabbis och hälsa glad påsk till er där hemma. Jag har inte firat påsk på 4 år nu så jag vet knappt vad man gör på påskafton, haha :) Här på skolan gör vi inget speciellt. Värsta ovädret är på väg in så det blir nog en lugn kväll. Måste göra lite mer matte, har prov nästa vecka och nu börjar det bli riktigt klurigt :P

Jag med påskägget jag fick förra året. Har fortfarande kvar det och så har jag lite svenskt godis som Ida tog med sig, så jag ska nog göra mig ett eget påskägg ;)

Vi hörs en annan dag :)

Kram Kram

24 Mars

Heeejsan :)

Tänkte bara kika in här en snabbis och säga hej. Ida åkte hem i fredags och nu är det tomt i rummet igen :(

Det har varit fullt upp sen Ida kom. Vi har inte ens hunnit med att äta eller sova, det har ju varit så mycket att se, haha :) Hinner inte berätta så mycket mer om resan nu, det får bli någon annan gång. Har mycket i skolan fram tills på torsdag, ligger lite efter nu, men det ska nog gå bra :) Imorgon har vi tennismatch också, och vi spelar mot ett lag som vi har chans att vinna mot, så det ska bli skoj :) Kanske att jag kan vinna ett gem ;)

Här får ni några oredigerade bilder så länge :)

9 Mars

Hej :)

Vi kom fram till St. George i Utah sent igårkväll. Idag spelade vi match och alla förlorade utan Lamella :( Imorgon har vi match igen och dem vann över dem som vi selade idag, så dem är ännu bättre. Så det kommer nog bli tufft imorgon igen. Och vi spelar kl 9 på morgonen så det blir att gå upp tidigt. Och sen ska jag träffa Ida :) Wohooo!

Nu ska jag sova.

Hör av mig en annan dag :)

7 Mars

Dagarna bara flyger förbi. Jag har jobbar extra ganska mycket den här veckan, tror det har blivit 5 timmar extra. Det är bra för då väntar det lite pengar i brevlådan när vi kommer tillbaka från Roadtrippen :) Tänkte berätta lite om hur våran resa ska se ut :)

Imorgon åker jag med tennislaget till Utah. Vi flyger till Las Vegas och sen åker vi 2 timmar till stället vi ska till. Så spelar vi match på lördag och söndag, sen åker jag hem på söndag eftermiddag medans laget stannar en natt till och spelat på måndag också. Så jag träffar Ida på SFO, vi hämtar ut våran bil som vi har bokat och sen åker vi till skolan :)

Tidigt på morgonen dagen efter så bär det av med pick och pack till Las Vegas :) Resan tar ca 7-8 timmar. Där lyxar vi till det lite och bor på Caesar's Palace! Men det var ganska billigt ändå, vi fick det för 3000 kr för 3 nätter för 2 personer. Plus att frukost ingår! Stort plus där! :)

Någon av dem dagarna kommer vi också åka på guidad tur till Grand Canyon. På vägen dit åker man förbi Hoover Dam. Sen är vi i Grand Canyon i ca 4 timmar tror jag. Bussresan dit tar ca 3 timmar.

Hoover Dam

Efter tre nätter så åker vi till Los Angeles. Den resan tar ytterligare 7-8 timmar. Där kommer vi bo på ett hostel som ligger på Hollywoodgatan, mitt i smeten :) Det tar ca 20 min att gå till Kodak Theartre och allt annat som jag nu inte kommer ihåg vad det heter :) Så det är skönt att vi inte måste ta bilen dit för det var ganska jobbigt med parkering och så kommer jag ihåg. Där kommer vi bo i 4 nätter och kommer göra det mesta som en turist kan göra i LA :)

Efter det är det dags för hemresan. Då åker vi Highway 1 upp till Oakland. Den resan kommer ta ca 9 timmar, men det kommer vara fin utsikt :P haha. Vägen går precis vid kusten hela vägen så det kommer nog bli bra :) Fast det kommer bli många timmar i bil, men det är tur att vi är två som kan köra :)

Sen har Ida tre dagar kvar innan hon åker hem, så då ska jag visa runt henne i dem hemskaste områderna i Downtown Oakland så att hon får känna på gangster-livet.

Neeeej då, det är klart jag inte ska :P Det blir nog mest fina San Francisco :)

Så kommer mina två kommande veckor se ut :) Det kommer bli jättekul! Jag ska ta med kameran så då kan jag äntligen visa lite roliga bilder. Det var längesen nu :) Nu har jag packat och det mesta är klart inför imorgon. Nu ska jag gå och lägga mig.

God natt :)

5 Mars

Den här dagen har varit helt fullspäckad. Jag har inte haft en lugn stund :)

Träning på morgonen och sen efter frukosten så skypeade jag med Ida i typ 2.5 timma. Vi fixade klart allt (hoppas jag) med resan :) Men det får jag berätta om en annan gång, är för trött nu. Sen hade vi ASHNU-möte (elevrådet) och efter det hade jag lektion med en gång. Fick ta med mig en lunch-macka to-go :) Sen var jag tvungen att jobba 15-16 och 17-19 för det var två personer som inte kunde idag. Men det är bra, då får jag lite mer $$. Sen åt vi middag och så har jag och Selina pluggat matte till ett quiz vi har imorgon. Så jag kommer somna gott nu känner jag! :)

Jag skriver mer en annan gång. Jag kommer ha mycket att göra de sista dagarna innan vi åker till Utah med tennislaget. Och sen kommer ju Ida på fredag :)

Nu somnar jag nästan, god natt :)

3 Mars

Hejsan :)

Tänkte bara säga hej innan jag går och lägger mig. Den här dagen har varit väldigt lugn. Åt brunch och sen skypeade jag med Fanny ganska länge :) Vi har inte pratat på ett tag så det var kul att prata med systra mi :) Sen har jag gjort lite läxa och så tränade jag för en stund sedan.

Igår hade jag ju som sagt lektion från 13.00-16.00. 3 timmar lång men det gick ändå ganska fort igår, så det var bra :) Innan lektionen gjorde jag en liten planering över min och Idas Spring Break-resa. Jag kollade med hotell, hostel och bil också, så imorgon ska vi skypea och boka tror jag :) Berättar mer om resan när allt är klart.

Efter middagen igår blev det en tennisrunda igen :) Det var jag, Brittany, Fredrik, Luckan, Tom, och Bobby som åkte och spelade. Det var väldigt roligt och det kändes inte som att vi spelade i 2 timmar. Tiden går fort när man har roligt :)

Nu ska jag spela lite Candy Crush innan jag somnar ;)

God natt!

Mars 1

Den 1:a Mars bjöd på väldigt fint väder här i Oakland. Det var runt 22 grader, soligt och klarblå himmel :) Men det är lite tråkigt med amerikanare, för dem gillar inte att sola lika mycket som vi svenska. Kunde inte hitta någon som ville ut i solen så jag gick och satte mig utanför kapellet som har fin utsikt över San Fran. Där sat jag och solade lite och läste en bok :)

Annats har jag inte gjort alls mycket idag. Det känns som att jag har glömt nått? :) Efter middagen fastnade jag framför YouTube. Satt och klickade runt på alla möjliga videor. Satt där fram till kl 22 och sen var jag tvungen att vika ihop tvätten som hade varit klar i 1.5 timme och låg i torktumlaren och väntade på mig :P

Fick reda på idag att Beyonce ska ha en turne nu i vår/sommar. Typiskt att hon ska börja med Europa och sluta i USA så vi går om varandra. Kunde det inte ha varit tvärtom så att jag kunde få se henne? Typiskt! :)

Imorgon har vi tennismatch, men jag har min lördagslektion så jag kan inte vara med och spela :( Men det är bestämt nu i alla fall att jag ska med till Utah och spela två matcher. Vi flyger nästa fredag, jag är med och spelar lördag och söndag. Sen flyger jag hem söndag eftermiddag till SFO där Ida är och väntar på mig :) Hon kommer få vänta i ca 1.5 timma, men det var lugnt för henne. Så vi kommer åka tillsammans från flygplatsen :) Sen börjar våran Spring Break resa :) Vi ska ner till LA några dagar, sen till Las Vegas/Grand Canyon och sen åker vi hem igen. Det kommer bli många timmar i bil, men det kommer vara mycket att se också :)

Nu är klockan mycket. Det blir alltid att jag lägger mig sent även om jag bestämmer att jag ska lägga mig tidigt:)