7 Mars

Dagarna bara flyger förbi. Jag har jobbar extra ganska mycket den här veckan, tror det har blivit 5 timmar extra. Det är bra för då väntar det lite pengar i brevlådan när vi kommer tillbaka från Roadtrippen :) Tänkte berätta lite om hur våran resa ska se ut :)
 
Imorgon åker jag med tennislaget till Utah. Vi flyger till Las Vegas och sen åker vi 2 timmar till stället vi ska till. Så spelar vi match på lördag och söndag, sen åker jag hem på söndag eftermiddag medans laget stannar en natt till och spelat på måndag också. Så jag träffar Ida på SFO, vi hämtar ut våran bil som vi har bokat och sen åker vi till skolan :)
 
Tidigt på morgonen dagen efter så bär det av med pick och pack till Las Vegas :) Resan tar ca 7-8 timmar. Där lyxar vi till det lite och bor på Caesar's Palace! Men det var ganska billigt ändå, vi fick det för 3000 kr för 3 nätter för 2 personer. Plus att frukost ingår! Stort plus där! :)
 
Någon av dem dagarna kommer vi också åka på guidad tur till Grand Canyon. På vägen dit åker man förbi Hoover Dam. Sen är vi i Grand Canyon i ca 4 timmar tror jag. Bussresan dit tar ca 3 timmar.
 
Hoover Dam
 
Efter tre nätter så åker vi till Los Angeles. Den resan tar ytterligare 7-8 timmar. Där kommer vi bo på ett hostel som ligger på Hollywoodgatan, mitt i smeten :) Det tar ca 20 min att gå till Kodak Theartre och allt annat som jag nu inte kommer ihåg vad det heter :) Så det är skönt att vi inte måste ta bilen dit för det var ganska jobbigt med parkering och så kommer jag ihåg. Där kommer vi bo i 4 nätter och kommer göra det mesta som en turist kan göra i LA :)
 
Efter det är det dags för hemresan. Då åker vi Highway 1 upp till Oakland. Den resan kommer ta ca 9 timmar, men det kommer vara fin utsikt :P haha. Vägen går precis vid kusten hela vägen så det kommer nog bli bra :) Fast det kommer bli många timmar i bil, men det är tur att vi är två som kan köra :)
 
Sen har Ida tre dagar kvar innan hon åker hem, så då ska jag visa runt henne i dem hemskaste områderna i Downtown Oakland så att hon får känna på gangster-livet.
 
Neeeej då, det är klart jag inte ska :P Det blir nog mest fina San Francisco :)
 
Så kommer mina två kommande veckor se ut :) Det kommer bli jättekul! Jag ska ta med kameran så då kan jag äntligen visa lite roliga bilder. Det var längesen nu :) Nu har jag packat och det mesta är klart inför imorgon. Nu ska jag gå och lägga mig.
 
God natt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0