16/3-2012

Ännu en regnig dag här i Oakland. Imorse hade jag lektion och efter det jobbade jag på en skola här i närheten. Annars har jag inte gjort mycket idag. Allt det här regnet gör att man blir så trött och seg. Men imorgon ska vi spela två matcher och det sla faktiskt bli kul. Det kommer troligtvis spöregna, men det är ju jag van vid som kommer från regnstaden :)

Igår redigerade jag en del av bilderna från Miami. Jag tror jag har 350 stycken eller nått så det kommer ta lite tid :) Här kommer några i alla fall:

Först lite bilder från lägenheten:

                   Toaletten


                             Sovrummet där jag och Clara sov, sängen är till höger


             Köket...


                       ...som satt ihop med vardagsrummet


Lägenheten var nästan lite bättre än vad jag hade räknat med för vi fick det ganska billigt. Det enda som saknades var någon stol till, det fanns bara två stolar. Sen fanns ju soffan också så det gick ju bra ändå. Annars fanns allt som man behövde. Jag var lite nervös när vi var på väg till huset i taxin, tänk om inte den här mannen hade kommit och bara lurat oss? Det vet man ju inte. Men den sidan jag gick igenom var pålitlig så jag intalade mig om att han skulle komma. Och han kom som tur var :) Han var jättesnäll och vi kunde bara ringa om vi undrade något.

Precis innan stranden låg ett hus med egen strand kan man säga. Dem hade till och med en egen lekplats där inne. Undrar bara hur dem har tänkt med hunden? Det var liksom inget direkt staket och om han var farlig så kunde ju han bara springa och bita vem som helst... Men jag såg faran i vitögat!


Vi spelade strandtennis över volleybollnätet :) Vi solade där istället två dagar för det var orkanvindar på stranden så sandkornen borrade in sig i skinnet på en. Vid planen blåste det inte riktigt så mycket som tur var :)




Framsidan på ett av alla lyxhotell. Vi bodde i North Beach och med bussen nästan hela vägen ner till South Beach så åkte man förbi lyxhotell efter lyxhotell. Det var nästan overkligt, så fint var det!


En kväll så gick vi längst Ocean Drive (gatan närmast vattnet) som har restauranger säkert längst hela vägen. Man gick förbi restaurang efter restaurang och den ena var finare och lyxigare än den andra. Miami är verkligen ett fint ställe och det är inte så dyrt heller. Vi hittade fina restauranger som hade bra priser. Och det kändes inte som att man var i USA utan att man var på något exotiskt ställe. Och själva Miami Beach är en liten ö kan man säga så man åker över en bro för att komma till själva Miami. Så det är vatten på båda sidorna av Miami Beach och det är lite vikar som går in lite här och där och det blev så himla mysigt :) Sen fanns det också Millionairs Row som består av massa miljonärshus som ligger precis vid vattnet och som har sin egna brygga med en lyxbåt.




Här syns en liten bit av Millionairs Row. Tänk att bo så!  


Vi åkte till Everglades som är en Nationalpark där man får kolla på alligatorer och krokodiler i alla former och storlekar :) Det var väldigt kul och lite läskigt i början att se krokodiler som gick runt lite här och var :) Först åkte vi bår och kollade på krokodilerna i sina hemtrakter i träsken.  









Efter det var det krokodil-show. En man gick in i ett inhängnat område och pratade, klappade och matade krokodilerna. Han var inte rädd han inte :)







Sen fick vi hålla i lille Scrappy :)



Här låg en krokodil och gosade sig i solen bara någon meter från gångvägen. Och inga staket eller nått hade dem.



Nu ska vi kolla på film och ladda inför imorgon. Vet inte vilken det blir, det får vi se :)

Hej svejs!


PS. Glömde ju säga att vi inte kan duscha efter matcherna imorgon så det blir en åktur på 1.5 timma i våta kläder. Amerikaner alltså!

Kommentarer
Postat av: mamma

Era stackare som fick åka bår på floden,hur gick de till ;P. Ta med extra kläder så du kan ta av dom blöta... Lycka till Puss & Kram

2012-03-17 @ 10:14:49
Postat av: Linda

Ja jag hade med mig många ombyten mamma :) Mina tår och fingrar var helt vita, så kallt var det! Men nu är jag varm igen efter en varm dusch :)

2012-03-18 @ 09:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0