Forsta skoldagen avklarad

Tyvarr sa hade inte Maria samma lektionsom jag. Det hade blivit fel pa hennes schema sa hon fick ga till en annan mattelektion. Men jag vad anda inte ensam, tva andra fran laget har samma lektion som jag, sa det var ju bra. Fast det var ju ingen mjukstart direkt utan lararen borjade med en gang babbla om massa grejer, och det var sadant som jag aldrig har haft, och definitivt inte pa engelska. Och direkt sa fick vi laxa till pa mandag. Jag har inte kopt nagon mattebok an, ska gora det imorgon sa da far jag se om jag forstar det battre. Andra lektionen var Principles of management och det var anda ganska okej och lite intressant faktiskt. Dar fick vi ocksa laxa med en gang. Vi ska valja en artikel fran en tidning vi fick och sedan beratta lite vad den handlar om.

Sa har ser mitt schema ut:

Mon: 7-9 Traning
          11-12.15 Matte
          13.30-14.45 Principles of management

Tue: 7-9 Traning
         9.30-10.45  Engelska
         15-16.15  Essentials of Interp Comm & Effective Speech

Wed: 7-9 Traning
           11-12.15 Matte
            13.30-14.45 Principles of management

Thur: 7-9 Traning
          9.30-10.45 Engelska
           15-16.15 Essentials of Interp Comm & Effective Speech

Fri: 7-9 Traning
       11-12.15 Matte

Eftersom att vi har traningarna pa morgonen sa har man hela eftermiddagen ledig. Det kanns ganska skont. Tranar man pa kvallen blir det ganska svart att hitta pa nagot sa pa det viset ar det bra att vi tranar pa morgonen. Men som sagt, sa blir man nog ganska trott. Men det far man sta ut med. Far vall sova lite pa lektionerna :) nej da, det ska jag nog inte behova gora! Jag har ju mitt rum sa nara, sa da kan man ju ga "hem". Det kanns lite konstigt faktisk. Att bo sa nara skolan. Jag behover inte vara radd for att gloma nagot, det ar ju bara att ga och hamta det i sa fall :)

Nu far jag ladda infor imorgon, da har jag tva nya lektioner.

Hors snart igen!
        

Kommentarer
Postat av: tove

2009-08-27 @ 15:11:28
Postat av: tove

oj, blev lite fel.

det verkar ju vara ett ganska bra schema :) men om man skulle gå college där utan att spela fotboll, skulle man ha mer lektioner då?

puss o kram

2009-08-27 @ 15:12:52
Postat av: mamma

Skönt med bara två lektioner om dan :) men de kanske räcker puss & kram

2009-08-27 @ 17:19:26
Postat av: matilda

skulle inte du ha spanska? ganska skänt schema:)

xoxo

2009-08-27 @ 18:10:32
Postat av: Helen Säverot

Tur att det inte är så många lektioner för det verkar vara mkt läxor. Då hinner du läsa på under dagen och kan göra roliga saker på kvällen:=)

2009-08-28 @ 20:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0