Antligen lite tid over!

Antligen har jag lite mer tid pa mig att skriva lite. Coach Nick (som forrasten ar valdigt lik Adam Sandler, ska nog borja kalla honom det) andrade schemat idag, och istallet for att ha motet pa kvallen hade vi det direkt efter traningen. Sa vid 5 vad vi klara, skont att fa ta det lite lugnt i nagra timmar. Har knappt haft sa mycket tid, forrutom pa natten men da sover man ju, till att fixa massa grejer jag behover. Sa jag har varit pa mitt rum och gjort i ordning lite, har knappt hunnit gora det hemtrevligt an, duschat och atit och nu sitter jag framfor datorn och har lite hemlangtan.

En sak jag glomde skriva om innan: Nar vi var pa Target och handlade sa stannade vi till vid en frozen yogurt-affar, eller natt. Det var hur gatt som helst!! Man fick ta sin egen bagare, och da menar jag inte en liten bagare som man far tva kulor i hemma i Sverige, utan minst en och en halv liter var det. Sen fick man fylla dem med vilken sort man ville, och det gjorde man sjalv. Sen fanns det all sorters topping man kan tanka sig, strossel, chokladsas, olika frukter, godis, brownies m.m. Sen vagde och betalade man framme vid kassan. Skitsmart! Mitt nya paradis!! :)
Jag skulle ju kopa schampoo och balsam ocksa. Alltsa, har i USA har dem ju allt i Bigsize. Jag gick runt och letade efter mindre, men det fanns ju inte! Dem ar ju stora att det knappt far plats i necessaren! I'm a tiny little woman!;) Men nu behover jag inte kopa det pa ett bra tag i alla fall! :)

Har jag sagt att vi ar 11 svenskar pa skolan? Det ar kanske 6-7 svenska i killarnas fotbollslag, sen ar det nagra golfare ocksa, bade tjejer och killar tror jag, men dem har jag inte traffat an. Skont att kunna prata svenska med nagra!

Vill ni veta hur min flygresa gick? Om inte, sluta lasa!:)

04.00 ringde klockan for att ga upp, bilen mot Landvetter gick 04.45. Da hade jag somnat vid 02.00, sa jag hade ju inte sovit jattelange.
06.55 satt en gratandes Linda pa plandet till Paris. Tararna bara rann, den 10-ariga tjejen som satt jamte mig tyckte sakert att jag var varsta mesen. Men hon skulle faktiskt inte vara ifran sin familj och sina vanner i 4 manader!
09.00 landade planet i Paris. Tog bussen till ratt terminal, sedan ett minitag till flyget. Flygplatsen var verkligen jattestor! Och jag kom pa ratt flyg, med en gang! Yei mee!!
11.30 en timma forsenat lyfte planet mot San Francisco. Och vad gjorde jag de 11 timmarna? Jag sov lite, at ganska konstig flygplansmat, kollade pa 17 again och Hannah Montana-filmen och sa laste jag lite. Aven om det var 11 timmar sa gick tiden faktiskt ganska fort.
13.40 amerikansk tid landade planet. Tanya (en av coacherna) skulle hamta upp mig pa flygplatsen. Hon skulle ha pa sig en Holy Names-troja och halla en skylt med mitt namn pa sa att jag kunde se henne. Nar jag kommer ut fran all kontroll som var tvungen att goras (fingeravtryck och ogoncheck bl.a.) sa ser jag nagra personer med olika skyltar md namn pa, men inget med mitt! Hon har sakert akt trodde jag, flyget var ju en timma sent. Jag gick runt i en halvtimma och letade men hittade henne inte. Da fick jag ta mig i kragen och fraga i informationen. Han (som var norsk forrasten) sa att jag skulle ringa fran en liten telefon och beratta min situation sa skulle dem ropa ut det i hogtalarna. Och sen, som tur var, sa hittade jag henne!
16.00 kor vi in pa skolomradet efter ca 45 min i bilko fran flygplatsen. Forsta traningen har redan borjat sa jag far mina nycklar till mitt rum, byter om och ivag till traningen som bestog av att springa upp och ner i skolans laaanga trappor. Precis vad man vill gora efter en 13 timmars flygtur.
18.00 var jag pa vag till biblioteket for att gora ett engelska- och matteprov. Det var inget man skulle ova till utan det var bara till for att se vilken niva man lag pa. Men eftersom det var min forsta dag har i USA sa var jag installd pa att klockan var 03.00 pa natten, och da skulle jag satta mig och gora ett prov. Ni kan ju gissa hur det gick.
20.30 vad jag klar med provet och da var det att ga direkt till en sal for att fa lite information om allt mojligt.
22.00 fick jag antligen ga och lagga mig, efter en valdigt lang dag.
04.30 vet inte varfor, men da vaknar jag och ar superpigg. Kan inte somna om utan ligger i sangen och filosoferar. Kollar pa videor som Fanny och Tove spelat in pa min mobil som jag inte fick se innan jag akte (Ska jag ladda upp dem har i bloggen kanske?;)). Borjade grata. Laste brevet jag hade fatt av Fanny med lite godis i. Grat annu mer.
07.00 hade jag gratit fardigt och var klar for att trana.

Nu ar det time for bed!
Tack for alla fina kommentarer. Det ar valdigt roligt att lasa. Fortsatt sa! :)

PUSSochKRAM

PS. Har ni nagra fragor sa ar det bara att skriva dem i kommentarsfaltet sa kan jag svara pa dom har i bloggen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej igen!!!

Skönt att resan gick bra & att ni hittade varandra,lite nervöst ett tag väl.Hur gick proven du gjorde vid den tiden på dygnet, kunde du tänka då?Du vet väl att USA alltid ska va störst & bäst i allt.Har du skaffat ett kontantkort? Får du låna data på skolan nu.Hur är vädret är de varmt? Miss u :D Sov gott så hörs vi sen Kraaaaaaaaammmm =)

2009-08-18 @ 09:00:41
Postat av: Jennie

Hej!

Jag hade en massa frågor men Sissi har redan ställt alla mina frågor ;P Men jag vill veta samma sak så nu får du svara på allt ^^

År tjejerna snälla mot dig nu då? Eller har ni ens hunnit umgås så mycket mellan alla träningarna? ;P

Hoppas hu har det jättebra i alla fall! :D Vi hörs snart igen :) Tusen Pussar&Kramar <3<3<3<3<3<3<3<3

2009-08-18 @ 09:22:31
Postat av: Tove

2009-08-18 @ 09:35:51
Postat av: tove

är det fint? hur är skolan? hur går det med engelskan, är det svårt eller fattar du typ allting?



åh vad gott det lät :D du kan skicka en på posten till mig ;) haha!



ha det bäst! puss o kraaam

2009-08-18 @ 09:40:20
Postat av: tove

är det fint? hur går det att prata engelska?:D

jag vill jättegärna se hur ditt rum och allt ser ut, så skaffa en dator och ladda upp bilder!:D

saknar dig, ha det bäst!<3

2009-08-18 @ 09:46:02
Postat av: Johanna

Så himla skönt att höra att du verkar klara dig bra i alla fall. Tiden går fort vet du, snart hemma igen. :)

Lycka till ! <3

2009-08-18 @ 11:40:52
Postat av: Fadde

Linda jag saknar dig,vännen =(



hoppas du har det kul i usa! :D



kramar

2009-08-18 @ 11:58:11
URL: http://fadilatopic.blogg.se/
Postat av: Izza

Så roligt att följa din blogg!

Hoppas du har det bra! Träna inte ihjäl dig =)

/ Izza

2009-08-18 @ 12:32:50
Postat av: lena och farmor

Hej Linda! Farmor och jag läser din blogg med stort intresse. Vilken första dag du hade!! Det lät verkligen jobbigt. Det är fantastiskt hur du finner dig tillrätta "over there". Vi är bara sååå imponerade. Dette blir en erfarenhet för livet. Hemlängtan är naturligt och skall man ha - tänk om du inte hade haft det. Allt är ju "big size" i USA, big size till big size-människor, kan det vara en liten sammanhang her tro? Kram från oss i Norge.

2009-08-18 @ 16:11:43
Postat av: matilda

det låter väldigt gott:) jag skulle också vilja se hur ditt rum ser ut:) saknar dig<3 ska hälsa från pappa också

2009-08-18 @ 17:02:42
Postat av: Anna

Hej tjejen!

Kan tänka mej att det inte är lätt med tidsomställning, men du kanske kommer fort i fas om du inte sover för mycket i början? Det låter som du har ett tufft schema!! Plus att du ska lära känna hur många människor som helst. Jag är imponerad av dej!! Det är hur kul som helst att följa din blogg, du skriver så roligt.

Kram Anna

2009-08-18 @ 18:09:08
Postat av: Fredrika

LInda det låter som om du har det bra där nere, har läst din blogg med stor nyfikenhet :) snart börjar min skola med men jag har nog allt lite tid över att läsa din blogg på kvällarna :).

är så nyfiken på vad som händer dig där nere. jag började allt gråta en liten skvätt jag med när du skickade ditt hejdå sms! puss och kram

2009-08-18 @ 20:58:30
Postat av: Pappa

Funkar????

2009-08-19 @ 01:31:25
URL: http://lindawikfors.blogg.se/
Postat av: Mona

hej Linda! Jag fick adressen av Tommy. Vad kul att höra att det verkar bra hos dig även om jag förstår att det står på en del med träningar och annat.Jag är verkligen full av beundran över att du vågade åka, vilket mod. Önskar jag hade haft det i din ålder. Undrar om det är långt in till San Fransisco?

jag ska verkligen följa din blogg, vad kul att det går att följa dig så lätt.....

2009-08-19 @ 09:40:34
Postat av: pappa

hej, nu testar jag igen!

2009-08-19 @ 19:46:35
Postat av: mamma

hej vännen!!

hoppas allt är bra i dag oxå, att du har hunnit med allt du ska göra.hur gick matchen? hoppas du hinner svara på alla frågor som alla ställt till dig. vi är ju nyfikna på hur du har det och hur de går.vi saknar dig jättemycke. ronja och sune oxå.Ha de bäst

=) puss o kram :)

2009-08-19 @ 21:48:39
Postat av: mamma

hej vännen!!

hoppas allt är bra i dag oxå, att du har hunnit med allt du ska göra.hur gick matchen? hoppas du hinner svara på alla frågor som alla ställt till dig. vi är ju nyfikna på hur du har det och hur de går.vi saknar dig jättemycke. ronja och sune oxå.Ha de bäst

=) puss o kram :)

2009-08-19 @ 21:50:04
Postat av: Kajsa

Hej hur har du det? vad blev matchen? Om du hittar nånting om Michael Jackson kan du säga till då? hehe jag har köpt Michael Jackson Live in Bucharest: The DANGEROUS YOUR!!!!! Den får du kolla på när du kommer hem! Ha det bra<3 Kram

2009-08-20 @ 13:46:13
Postat av: Izza

Uppdatera!! :) Vi är nyfikna här!

2009-08-20 @ 13:52:32
Postat av: Kajsa

Hej igen jag skrev fel The DANGEROUS TOUR inte YOUR kram! Kisen fisen Fors=)

2009-08-20 @ 13:53:24
Postat av: tove och pappa

nu får du ta och uppdatera lite mer!:D

2009-08-20 @ 19:16:38
Postat av: Mamma

Ja, de tycker jag oxå... =)

2009-08-20 @ 20:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0