Fragestund

Hej allihop! Hoppas ni har det bra dar hemma. Hur ar vadret, ar det fortfarande regnigt? :) Har at det sol och supervarmt. I forrgar glomde jag smorja in mig med solskyddskram sa jag brande mig lite. Men annas ar det bra. Jag ar faktiskt supergad for jag och Maria fick byta rum, sa nu ar vi roomies :) Vi gick och pratade med Tom som har hand om sanna saker, och han var lite svar att overtyga men med vara "puppieyes" sa fick vi till slut! Nu ar klockan ungefar halv 11 och vi har flyttat alla Marias grejer till mitt rum och stadat och gjort fint.

Vi spelade varan andra match igar och vi vann med 3-1, fast vi kunde ha gjort mer mal med alla de malchanser vi hade, men men! Och bara for att vi var sa himla bra sa slapp vi traningen pa eftermiddagen och sa fick vi HELA lordagen ledigt! Weeiii!! Det behovs lite vila for man ar jatteseg i benen efter alla traningar och matcherna.

Det kommer nog droja nagra dagar till innan jag kan borja skriva riktig svenska med a,a och o, for jag skulle bestallt en dator pa natet men det var nagot fel med mitt visakort. Det gick tydligen inte, sa det blir nog lattast om jag koper en i affaren. Jag maste u bara komma dit sa vi far se nar det blir. Men da ska jag lagga upp bilder med en gang sa att ni far se hur det ser ut! Det lovar jag! 

Nu har jag ju ganska mycket tid over idag sa jag tankte svara pa lite fragor som jag lovade:)
Q = Fraga
A = Svar

Mamma
Q Hur gick proven du gjorde vid den tiden på dygnet, kunde du tänka då?Du vet väl att USA alltid ska va störst & bäst i allt.Har du skaffat ett kontantkort? Får du låna data på skolan nu.Hur är vädret är de varmt? 
A Det var ganska jobbigt att gora det provet som jag gjorde forsta dagen. Jag gjorde det pa 2.5 timma ungefar och da var kl 03.00 pa natten svenska tid. Sa emellanat blev jag ganska trott. Nej, jag har inte skaffat ett kort som jag kan ringa med an. Har inte bestamt hur jag ska gora. Jag kanske maste kopa en ny telefon sa att jag kan ringa i USA ocksa, jag vet inte hur jag ska gora. Nagon som har nagot bra tips? Vadret ar valdigt varmt och skont, men solen gar ner vid 20-21 pa kvallen och da blir det ganska snabbt kallt faktiskt.

Jennie
Q År tjejerna snälla mot dig nu då? Eller har ni ens hunnit umgås så mycket mellan alla träningarna? ;P
A Ja, alla ar jattesnalla verkligen. Och alla som har bil har sagt att ar det nagot jag behover kopa sa ar det bara att saga till sa kor jag dig dit. I borjan sa hann man inte umgas sa jattemycket, da var det bara trana, ata, sova, trana, ata, sova...ungefar :)

Tove
Q är det fint? hur är skolan? hur går det med engelskan, är det svårt eller fattar du typ allting?
A Utifran ar skolan ganska fin, men det skulle ju behova renoveras lite innifran tycker jag :) Men det ar kanske for att jag kommer fran en sa fin skola som Backang som jag har blivit lite bortskamd ;) Jag forstar ungefar allt dem sager, det ar vissa ord som jag aldrig hort, men da fragar jag bara och sa forklarar dem for mej :) Men det ar mycket svarare att prata, men det kommer mer och mer.

Lena och farmor
Q Allt är ju "big size" i USA, big size till big size-människor, kan det vara en liten sammanhang her tro?
A Ja, jag tror faktiskt att det har nagot med det att gora :) Allt ar verkligen i big-size!

Mona
Q Undrar om det är långt in till San Fransisco?
A Det tar ungefar 20 min med bil. Men om man aker vid fel tidpunkt, t.ex vid lunch eller nar alla slutar jobba, da kan det ta dubelt sa lang id. Aven om de har motorvagar med 4 filer eller mer sa ar det helt stopp! :) Lite skillnad fran Sverige!

Kajsa
Q Hej hur har du det? vad blev matchen? Om du hittar nånting om Michael Jackson kan du säga till då? hehe jag har köpt. Michael Jackson Live in Bucharest: The DANGEROUS TOUR!!!!!
A Jag har det bara bra har :) Men jag saknar er hemma. Snart far vi Skypa!! Jag har sett nagra trojor och cd-skior med honom, da tankte jag pa dej :) ar det nagot speciellt du vill ha? Aaa, den maste jag se nar jag kommer hem! Du har vall kollat pa den minst 20 ganger redan :)

Mamma
Q Är du ensam svensk i ditt lag? Var kommer dom andra ifrån? Är ditt rum bra?  Hur går de förresten med dina ljumskar?
A Ja, jag ar ensam svensk i mitt lag. Alla andra ar amerikanskor. Men det ar nagra svenska i herrlaget och sa finns det nagra svenska golfare och en vollyboll-tjej ocksa. Det ar skont att kunna prata svenska ibland faktiskt :) Nu ar mitt rum bra nar Maria har flyttat in :) Det ser ltie mer hemtrevligt ut nu. Jag hade ju knappt nagra grejer att inreda med :) Det ar bra med ljumskarna nu, men sen fick man ju ont overallt istallet for att vi tranade sa mycket i borjan. Och vet ni vad man gor da? Da tar man is i en liten pase och satter det pa stallet dar man har ont. Det ar valdigt viktigt att man tar is. Har du ont nanstans? Satt is pa! Har du inte ont nanstans? Satt is pa i alla fall!!

Forrasten, nu har jag skaffat mig en adapter sa nu kan jag antligen ladda min mobil. Nar den inte hade nagot batteri sa fick jag ligga med iPod-horlurarna i oronen hela natten. Man kan stalla alarm med iPoden mendet later inte hogt utan det later i horlurarna. Sa nu behover jag inte vara oroligt for att forsova mig langre, och slippa vakna flera ganger om natten och upptacka att holurarna har trillat ur. Da blir man lite orolig, tank om jag forsover mig?!  Men no more!! :) 

Skolan borjar pa onsdag och jag borjar bli lite nervos. Jag har fatt mina kurser och sa men inte riktigt alla tider. Det kan jag lagga upp sen!

Nu ska jag och Maria ga och ata brunch :)

Har far ni ett nytt uttryck Lena och farmor :)

Ha det super!!

Kramis!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis till vinsten.Får du spela mycket?Spelar du på samma plats som i Byttorp? Vem är Maria,var kommer hon ifrån?? Jasså,det är bra med is,då ska vi tänka på det om vi får några skador,ska spela idag mot Fristad-Sparsör (söndag) kl.18,00.Vi saknar dig & tänker på dig hela tiden:) Ha det super

Puss&kram =)

2009-08-23 @ 10:56:20
Postat av: kajsa

vad va det för tröja?:) och vad va det för skiva?

2009-08-23 @ 11:04:53
Postat av: kajsa=)

jag skulle gärna vilja ha nåt men jag får önska mig istället jag fyller ju år snart så. jag tror jag bara ska önska mig MJ-saker så får jag nog vad jag vill ha (Hoppas jag¤)

2009-08-23 @ 11:17:51
Postat av: da

Hej Linda!! Nu har jag flyttat hem igen och kan äntligen börja läsa din blogg! Låter som om du har det toppen! Var kul att läsa om din shopping, märkte oxå alla big-size grejjer när jag var där, visst är det helt galet!! Vem vill ha EN LITER fruktis schampoo lixom?? Konstigt land... Men har ett tips på Target, vi var där när vi var i Washington D.C, det finns en såndär gul mascara som heter typ cosmopolitan eller ngt, alla säger att det ska vara jättebra och på Target säljer de ett 2 pack för ca $5, typ 40 spänn för 2 mascaror (kostar säkert runt 150 st här hemma), hur billigt som helst om du behöver det ngn dag! Prova oxå att äta Reese's chokladgodisarna med jordnötssmör i (orange förpackningar) inte jättegoda, men ändå udda på ngt sätt!



Nu ska jag iväg och spela match, ÄNTLIGEN! Sjukgymnasten har äntligen sagt at tjag får spela igen! YEAY!



massa pussar, saknar dig!

2009-08-23 @ 13:18:57
URL: http://idagunnarsson.blogg.se/
Postat av: matilda

ååh, kan inte du köpa en sån mascara till mig?:D hihiih, saknar dig.du svarade inte mina frågor, fast jag har kanske bara frågat sånt som alla andra har frågat:)

2009-08-23 @ 18:07:56
Postat av: Linda

Ja, jag tror det var sa mattis :) onodigt att svara pa samma tva ganger :) men fraga igen om jag missade den!



Ja, jag har varit pa Target, det finns ju massa billgit dar!! Bra att du ger mig lite tips pa vad jag ska kopa :) hihi! A, vad kul att du far spela igen!

Kram

2009-08-23 @ 21:46:17
Postat av: Mamma

Ha de bäst....

Kram från oss L¨L¨^L^

2009-08-23 @ 22:38:48
Postat av: ida

Har tyvärr inte så många mer tips om vad man kan köpa på Target då det var det enda jag köpte ;) Om du hittar en T.J-Maxx butik kan du gå in där med om du inte redan gjort det. En stor och väldigt rörig affär men det finns nästan bara märkeskläder/saker som är jättebilliga! Köpte tex en Ralph Lauren Cool parfym där för ca 100 kr. Man får rota runt en hel de så kan man kanske hitta ngt man vill ha ;)

pussar

2009-08-23 @ 23:55:47
URL: http://idagunnarsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Men da far du den inte forran i dec, men det kanske gar bra :) paminn mej bara innan jag aker hem, det ar ju ganska langt kvar :) fast tiden gar fort!! :) saknar er!

2009-08-24 @ 05:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0