Godnatt, eller god morgon for er?

Oh, lucky you! Tva inlagg pa en dag blev det idag! Det ar inte illa! :) Har precis varit pa Target igen (den stora affaren som har ALLT). Den har gangen akte jag med en svensk tjej, Maria heter hon ocksa, och hennes rumskompis. Sa nu har jag kopt in lite nodvandigheter som mjolk, brod, tvattmedel m.m. Sadana grejer som ar sa roliga att kopa! :) Forrasten sa kostar det pengar att tvatt sina klader. Man koper ett kort som man fyller pa med 5 dollar och sa stoppar man in det i tvattmaskinen och torktumlaren, sa dras det pengar fran kortet. Alltid ska allt kosta! Kommer fa leva pa brod och vatten nar jag kommer hem ;)

Vet ni!? Jag och Maria kollade pa tv igar pa nagon amerikansk tv-show, eller natt. Men under reklamen sa visade dem att One Tree Hill sasong 6 kommer ut den 26 aug! Weeeiii!! Den ska jag kopa! Var forrasten inna pa Best Buy och dar fanns sasong 5 for bara 19 dollar. Den skall ocksa kopas, aven om den sasongen inte var sa bra som de andra sa maste man ju ha alla sasongerna. Man kan ju inte bara hoppas over en! Annu mer grejer som ska kopas, tusan! :) Fast det ar ju roliga grejer, sa det ar inte samma sak!


Nina
Q Tänkte fråga dig hur stort dit rum är? Har du toa och dusch i rummet eller delar du?
Haha du verkar inte ha fixat så mycket innan du åkte, jag menar dator och adapter och sådant :P
Har du kommit på vad för du ska plugga ännu?
A Rummet ar inte sa jattestort, det far plats tva garderober, tva sangar, tva skrivbord, byra och kylskap. Ska visa bilder sa fort jag far en dator, nar nu det kommer bli av :) Toalett och dusch delar man, det finns tre toaletter och tre duschar och ett badkar. Nej, dator hade jag tankt att kopa har eftersom det ar billigare, men naturligtvis ska det alltid krangla! Adapter hade jag inte en tanke pa faktiskt. Pappa hade till och med en san hemma som jag kunde tagit med mej, men jag hade helt glomt av att uttagen inte ar likadana som i Sverige. Jag har inte bestamt mitt major an, men det behover man inte goran forran om ett ar eller sa, men ju fortare man har bestamt sig desto battre. Da kan man ta kurser som riktar in sig mot sitt major. Men jag ska nog komma pa det snart hoppas jag :)

Tommy
Q Har träningen varit tuffare än väntat? hur trivs du på skolan hitills? har du varit i san fransisco än?
A Jag visste att det skulle vara jobbigt de forsta dagarna innan matcherna borjar och sa, men jag var vall forberedd pa en forsasong som Byttorps ungefar, fast det ar inte riktigt samma. Har ar det mycket mera spring, spring och spring i olika former. Inte lika mycket styrketraning. Men jag trodde inta att jag skulle vara sa hilma seg i benen som man var efter de forsta dagarna. Men nu har jag borjat aterhamta mig som tur ar! Jag trivs bra pa skolan, fast klasserna har ju inte borjat an. De borjar pa onsdag. Jag landade ju i San Francisco och pa vagen till Oakland sag jag en glimt av Golden Gate-bron och Alcatras (eller hur det nu stavas). En gang skulle vi till Target men hamnade visst lite fel, sa vi kom till San Francisco och da sag jag lite av stan, men inte mycket. Nar vi inte har sa mycket traningar och sa, sa ska vi aka in och kolla lite mer. Da ska jag ta med mig SF-guide boken :)

Mamma
Q Får du spela mycket?Spelar du på samma plats som i Byttorp? Vem är Maria,var kommer hon ifrån??
A Pa traningsmatcherna har alla fatt spela ungefar halva matchen. Nar serien borjar blir det vall inte samma sak.Ja, vi spelar 4-3-3 och da spelar jag vansterback, sa jag far springa som en gnu fram och tillbaka for ytterbackarna ska med upp i anfallet :)

Saknar allihopa!!
Kramis

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej lilla vännen!!

Vill bara säga att vi saknar dig.Lycka till på onsdag.Du behöver inte vara nervös,de kommer att gå jättebra. ;)

Många pussar & kramar från mamma,Matilda Kajsa,Ronja & Sune=)

2009-08-24 @ 16:24:21
Postat av: Helen Säverot

Hej igen! Jag fortsätter att läsa din blogg, jättekul att få reda på hur det fungerar med allt runt omkring. Det är väl inte riktigt som det man ser på tv kantänka. Jag har i alla fall inte sett Harry Potter tvätta. Kram Helen

2009-08-24 @ 18:56:13
Postat av: Linda

Vad kul att hora att ni laser :) och nej, det ar vall inte riktigt som man ser pa tv, haha :) har far man verkligen gora allt sjalv! :)

2009-08-24 @ 21:05:28
Postat av: Mamma

Hej!!

Men det är bara nyttigt Linda,:) då växer man & man lär sig mycket.

Ha de gott

Pussar & kramar <3

2009-08-24 @ 22:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0