5/12-09

Nä, nu får jag allt ta och skriva en liten sammanfattning av allt som har hänt sedan thanksgiving. Skärpning på mej säger jag!

- thanksgiving-breaket började med att Chris bror åkte hela vägen från Nevada för att hämta upp oss, och sedan köra hela vägen hem igen. Jättesnällt av honom! Och resan var inte den roligaste heller. Det tar normalt kanske 3-4 timmar, men vägen till Nevada tog för oss nästan 6 timmar. Det var nog inte bara vi som hade bestämt oss för att åke iväg då för thanksgiving. Vi åkte på motorvägen med 4 filer, men det var helt stopp! Då är det mycket bilar!

- På thanksgiving, torsdagen, så åkte vi och kollade på bergen lite. Se lite av Nevada och vara lite turister :)



- Sedan var det dags för middagen. Chris mamma hade stått och lagat mat sedan tidigt på morgonen. Det var ju inte bara att chris hade med sig fem kompisar hem, en del av hans släkt skulle också komma, så det var fullt hus!
- Vi satt och pratade och kollade på film till midnatt och varför inte åka en timma till Reno för att shoppa på Black friday (stor rea!) som öppnar kl 24? Jo, men det gör vi! Så vi tog bilen och vid midnatt bar det av mot Reno. vi kom fram vid ett och då händer det som inte får hända: vi låser in bilnycklarna i bilen. Eller inte vi, Chris var det faktiskt! Jaha, nu får vi sova på trottoaren i kylan, tänkte jag. Men Chris ringde till sin farbror som har en försäkring som gör att de kan komma och öppna upp bilen om sådant händer. Farbrorn var bara tvungen att aäga att det var hans bil, så vi fick tag i nycklarna till slut. Men hans farbror var ju inte så jätteglad, det var ju ganska sent!

- Det var ju ganska kallt där uppe, så jag köpte mej ett par vinterskor för en gångs skull. Det var längesen jag hade ett par varma skor, har nästan glömt av hur det känns att inte frysa om tårna :) skönt var det iallafall, tog på dem med en gång!

- I Reno var vi ungefär till kl 5 på morgonen. Sen tyckte vi att det var dags att åka hem. Men vi var tvungna att göra ett stopp på vägen, det bästa stoppet, nämligen Best Buy. En sådan här fick följa med hem:



Woho!! Köpte en kamera till Tovebove också, fast hon ville ha Nikon D3000, jag köpte D5000. Jag har inte döpt han än, ska komma på ett bra namn :) Jag var inne i affären lite för länge, så alla väntade på mig och vi var inte hemma förrän halv 8 på morgonen. Det var en lååång dag, men väldigt rolig!!

- Eftersom vi kome hem så sent, eller tidigt kanske man ska säga, så sov vi bort nästan hela fredagen. Men vid 5 gick vi upp och åt middag :) Sen på kvällen åkte vi hem till en av Chris kompisar, åt pizza, kollade på amerikansk fotboll.

- Lördagen började med att vi åt frukost och kollade på tv. Sen Skypade jag med Jennie, för hon fyllde ju 20! :) Tråkigt att jag inte kunde vara där och fira henne som vi brukade göra :( Jag får fira dej extra när jag kommer hem! Efter det åkte vi upp i bergen och åkte pulka. Det var en ganska brant backe och alla som åkte var helt galna. Det var inte så mycket snö i backen, utan det var mest is. Jag åkte en gång och vi åkte på en iskulle så jag fick jätteont i rumpan.



 Efter pulkaåkningen åkte vi till Lake Tahoe, som var jättefint!



Förrästen, bilderna är tagna med min superkamera :)

- På söndagen kollade vi först på El Clasico, och sedan var det att packa och åka hem. Det var knappt så att vi fick med oss alla grejer hem. Det var redan fullt när vi åkte dit, och sen blev det ju ganska mycket shopping för alla på Black friday, så vi satt som packade sillar vägen hem. Men som tur var gick det ganska snabbt att åka hem, det var inte kö, så det kanske tog 3.5 timma.

Så vad har hänt sedan i söndags?

- Jag har haft mycket att göra i skolan i tisdags och onsdags
- Hade min sista communication-lektion i torsdags (YES!)
- Gick på audition för the spring-play, haha! Fick extracredit för att få bättre betyg i communication, det var därför jag gjorde det.
- Skulle donerat blod med Heidi, men jag hade levt i Europa i mer än 6 mån de senaste 5 åren, så jag fick inte det. Diskriminering! Vad är det för fel med Europa?
- Haft mitt första fotojobb :) Okej, inte direkt jobb, men Dani, min teammate som var med i vinterpjäsen, ville att jag skulle ta kort med min superkamera, så det gjorde jag såklart :)
- För första gången sen skolan började har jag inte så mycket kvar! Det är ju finals näata vecka, men jag har bara en i engelska på torsdag och en take-home-final i management. Communication hade vi i torsdags och i fredags fick jag reda på att jag inte behöver göra finals i matte, för jag har redan klarat kursen.
- Jag var på surprise-party för Taylor igår i Berkeley.


Just nu sitter vi och kollar på Ironman, förstår inte riktigt allt för jag sitter och skriver samtidigt, och så Skype-ringde mamma innan, så då missade jag lite. Men den är bra ändå :) Sen ska jag åka med Heidi till en Norweigan-dinner. Hennes lillasyster ska vara servitris vet jag. Sen får jag se vad som händer. Det blir nog kul :)

Hoppas ni har det bra hemma!

XOXO


Kommentarer
Postat av: matilda

men linda då!! jag vill ju ha en kamera<3

2009-12-07 @ 10:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0