6/12-09

Igår åkte jag ju med Heidi till en norsk middag. Det var i San Jose som ligger ungefär en timma från Oakland. Vi åkte först hem till hennes framor och farfar. Dem var jättegulliga. Sen åkte vi med dem och hennes farbror till stugan där middagen skulle vara. Det var tydligen jättestort för de hade tre olika sittningar. När vi kom dit träffade vi många från Heidis släkt och alla var jättetrevliga. Det kändes lite konstigt i början med massa nya människor och så, men sen gick det bra :) Alla var ju så snälla! Och sen kom ju middagen, det var det godaste jag ätit på länge! Vi fick potatis, köttbullar, brun sås, sylt, lutfisk och norska kakor till efterrätt. Jag är så trött på skolmaten så det var gott att få i sig lite riktig mat för en gång skull. Det enda jag kommer göra medans jag är hemma är att äta, äta och äta! :)

Heidis pappa kan lite norska, och vi pratade lite. Men hennes farfar och farbror kan prata flytande, så jag pratade lite med dem. Det var ganska roligt :) Sen pratade vi med någon på middagen som tydligen var född i Varberg, haha :)

Efter middagen åkte vi hem till skolan och kollade lite på Vänner, det gör vi nu med förrästen :) Nu när vi har tid har vi blivit Vännergalna igen :) Det är ju så bra!! Annars har vi inte gjort något speciellt idag, det har varit tråkigt väder idag, regnat faktiskt, tro det eller ej. Jag hörde att det är nu ungefär som deras vinter börjar, och det betyder att det kommer regna väldigt mycket. Svenske-Maria som var här förra året som au pair sa att det regnade nästan ända fram till Mars, det var jättetråkigt väder. När man kommer till Californien ska det ju vara sol, eller?

Nu kanske vi ska avsluta dagen med att kolla på film, får se hur det blir.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0