20/12-09

Nu har jag varit hemma i Sverige i några dagar och det har varit full rulle hela tiden! Fast jag ska nog börja och berätta lite om flygresan, den gick ju inte lika bra som när jag åkte till USA.

Dagen började med att vi gick upp kl 6 på morgonen, efter att ha somnat vid 3 på natten. Vi hade tänkt att vi skulle vara uppe hela natten så att vi kunde sova på planet. Så vi skulle kollat på Gossip Girl hela natten, men vid tre var vi för trötta så vi somnade. Och jag låg på golvet så jag hade lite lagom ont i kroppen när jag vaknade. Men vid halv 8 åkte vi iväg till Barten med alla våra väskor och så bar det av till flygplatsen. Det var vid incheckningen som det blev lite tokigt. Jag är ju inte så bra med incheck och så där, jag har ju flygit förut, men jag kommer inte ihåg alla saker man ska få tillbaka. Jag lämnade fram mitt pass och väskan ställde jag på bandet. Sen fick jag tillbaka passet med ett boardingpass i, och mannen tog väskan, satte på den där klistermojjängen, och skickade iväg den. Sen gick han iväg så jag trodde att jag var klar och gick iväg jag med. Sedan tänkte jag inte mer på det, utan jag checkade in med Heidi, som åkte på samma plan som jag, till planet till Chicago. Sen var det på flygplatsen i Chicago som jag förstog att det var något som var fel. Jag och Heidi gick och ställde oss för att visa boardingpassen till nästa flyg till Köpenhamn, men när vi var nästan ända fram kom jag på att jag inte hade något boardingpass till den här flygresan. Heidi hade fått alla boardingpassen när hon checkade in online, så hon tänkte inte på det, och det gjorde inte jag heller. Så jag fick gå tillbaka och leta upp incheckningskön för att checka in.

Jag trodde att Fred och Mös (som åkte med ett plan tidigare till Chicago, men som var på samma till Köpenhamn och Göteborg) också hade behöft checka in igen, men dem hade fått alla boardingpass i San Fran. det var det första som var konstgt, sen visade det sig att jag inte hade fått ett klisterkvitto på att väskan är min, och dessutom hade jag inte skrivit en lapp med mitt namn och adress, så hade väskan försvunnit hade jag inte fått tillbaka den. Killarna tyckte ju att jag var jättetrög som intehade frågat om det när jag checkade in i San Fran, men jag är inte så erfaren och jag vet inte alla lappar jag sa få osv. Och då blev jag arg. På mannen som "hjälpte" mig i San Fran. Jag litar ju på att han ska hjälpa mig så allt blir rätt. Varför påminde han mig inte med namn och adress till min väska? Varför fick jag inte alla boardingpass med en gång? Men varför frågar du inte då, säger killarna. Men om ha går iväg trodde ju jag att allt var klart. Och om han nu skulle gå och göra något snabbt bara, varför sa han inte det till mig? Varför ropade han inte på mig, för han såg att jag gick iväg? Jag var både arg och orolig för att jag inte skulle få min väska. Så resan till USA gick mycket bättre än den hem, får hoppas att nästa går bättre än den senaste.

Jennie och Mattias var och hämtade mig från flygplatsen. Varför kom inte mina föräldrar? Jo, jag hade tänkt att överaska alla här hemma. Jag landade kl 15 på landvetter, men jag har sagt att jag skulle landa kl 23. Så skulle jag komma hem tidigare och överaska. Men mina sk. Vänner Fred och Mös var så roliga och ville jävlas med mig, så dem letade upp pappas namn på eniro, och nu finns telefonnummer och mejl och massa, så dem skickade ett mejl med deras flyginformation till honom och skrev att min dator krånglade och att jag hade sagt att dem skulle skicka ett. Vilka mösar!! Men dem ska allt få igen när dem minst anar det!

Sedan jag kom hem har jag jobbat torsdag och fredag på dagiset. Det var var ganska jobbigt, jag var ju vaken ca 30 timmar med tidsskillnaden och så, så jag hann inte ta igen sömnen innan jag började jobba på torsdagen, dagen efter jag kom hem. Men den tog jag igen i lördags. Jag somnade vid 11 och vaknade inte upp förrän 13.15 dagen efter, och det var för att Billy väckte mig. Hade han inte gjort det hade jag säkert kunnat sovit lite längre. Men det behövdes. Jag hade varit ganska trött de senaste dagarna. Och inte nog med det. Direkt när jag kom hem till kylan gick jag och blev förkyld. Rejält förkyld också. I fredags kunde jag knappt prata, och så skulle jag jobba också. Jag tyckte det var lite pinsamt för jag lät så himla konstigt så jag ville knappt prata. Men det var lite skumt också, för det började med att jag var jättehes, jag var nästan inte förkyld. Det kom senare. Men nu pratar jag bättre iallafall, men som sagt, nu är jag väldigt förkyld. Jag är väll inte riktigt van vid att det är så här kallt. Är ju van vid lite varmare klimat ;)

Nu har jag skrivit på det här inlägget alldeles för länge så nu ska jag gå och lägga mej! God natt!

PS. Grattis Mattias som blir systemet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0