11/11-09

Jag sa ju att ni skulle hålla tummarna! Det var någon som inte gjorde det i alla fall!! ;) Nej, det var inte erat fel att vi inte gick vidare. Det var ju sista matchen och det stog mellan oss och motståndarna. Dem hade en poäng mer än oss så vi var tvungna att vinna och 15 min in i andra halvlek så tar vi ledningen! Då börjar dem blir nervösa och publiken blir helt galen. Skriker och ropar för allt och motståndarlaget påverkas jättemycket. Dem börjar spela fult och till och med deras tränare börjar skrika sånt som inte hör hemma på en fotbollsplan. Det slutar med att en av deras spelare får rött kort. Jag vet inte varför för det var sån himla kalabalik! Mitt i den här röran så får de senare en frispark utanför straffområdet. Den går i ribbans underkant ner på marken och sedan studsar den ut. Jag vet inte om den var inne eller inte, jag såg inte det. Våran målvakt sa att den inte var inne men domaren hade tydligen bättre syn än henne och dömer att den är inne. 1-1 står det och så slutar matchen. Men här borta i USA kan inte en match sluta lika efter fulltid, så det går till övertid 2X10 min. Det var inte så jättefint spel under dessa minuter. Alla ville så mycket och det var målchanser åt båda hållen. Våran målis gjorde ett par räddningar som verkligen räddade oss! Sen hade vi nog den bästa målchansen med 30 sek kvar, Nicole kom fri mot mål med en försvarare i ryggen, men hon blev störd av försvararen och sköt utanför. Det blev inget mål och enligt reglerna är det okej om matchen slutar lika efter övertid, så det betydde att Williams Jessup vann Conference och gick vidare. Tråkigt för oss, jag ville verkligen vinna, det hade varit så kul! Men nu blev det inte så och nu har vi ingen träning alls förrän i februari. Vad ska man göra då på morgonen? Under säsongen har det varit jobbigt att gå upp så tidigt, men nu när man inte behöver det så känns det så tomt. Vi kommer inte spela fotboll på länge och då kommer det bli att man inte träffar alla i laget lika mycket. Jag ser bara negativa saker med det här ju! Jag vill fortsätta spela! Tusan!

Jag kom in efter 25 min och spelade fram till övertiden. Då var det framåt som gällde så vi spelade med 4 forwards.

Nu är klockan mycket och jag måste gå och lägga mig!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad synd att ni inte gick vidare :( Men nu får du lite ledigt i alla fall :) Även om du kanske inte vill ha det ^^ Men då kan du ju alltid lägga den tiden på att ha lite extra kul! :D eller plugga ;) hihi <3

2009-11-12 @ 12:55:13
URL: http://realityismerelyanillusion.blogg.se/
Postat av: Mamma

Va tråkigt att ni inte gick vidare:( Men du får se till att msn med oss istället, & hitta på kul saker,annars får du väl gå upp ändå & gå ut & springa,de tycker du ju är kul :) Kramisar love u

<3<3<3

2009-11-12 @ 19:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0