26/11/09

Har inte haft tid att skriva förrän nu. Det är ju thanksgiving idag, och jag har åkt med Mös, Fred, Z och Sean White till Chris hus i Nevada. Vi åkte igår eftermiddag, och efter en biltur med mycket trafik kom vi fram efter ca 6 timmar, två timmar för mycket. Vi åkte från sol och ca 15 grader, och kom fram till lite snö och ganska kallt. Det var ju bra att jag tog med mig mina vinterkläder: Converse och en vindjacka, räcker det tro? ;)
Igår, när vi kom fram, gjorde vi inte så mycket. Alla var ganska trötta. Vi tittade på film och sen gick vi och la oss. Idag började vi med att kolla på Thanksgivingparaden som var i New York och äta god frukost som Chris mamma hade lagat. Heidi är i New York den här veckan och hon vad där och kollade. Det hade jag också velat göra ju!
Efter frukosten och tv-tittandet åket vi en sväng och kollade på bergen som ligger i närheten. Det var jättefint, man kunde se snön på bergstopparna. Får visa er bilder när jag kommer tillbaka till skolan! Vid fem var det dags för Thanksgiving-firandet. En del av Chris släkt kom, och då menar jag en liten del. Vi var ganska många här tyckte jag, och det var kanske en fjärdedel av hela hans släkt, om inte mindre. Hans mamma hade gjort en jättegod Thanksgiving-middag med kalkon (så klart), skinka, potatismos, makaroner och ost-blandning, sallad och bröd. Och efter det blev det glass. Jag tror att jag åt Haagen-Dasz-glass med jordgubbssmak. Den var hur god som helst, och det var riktiga jordgubbsbitar i. Den måste du prova mamma! :) Efter maten och efterrätten blev alla så trötta, och framförallt mätta, så vi har bara kollat på tv och tagit det lugnt. Fast jag har faktiskt lekt med Chris kusiner, och övat på min spanska :) haha! Dem var fem kusiner här och vi lekte kurragömma, spelade kort och någon namnlek och dem pratade spanska med mej och jag försökte så svara så gott jag kunde. Jag har ju glömt av ganska mycket av spanskan, det är ganska tråkigt. Det lättare att förstå än att prata, men efter att jag pratade ganska mycket med dem små, så gick det bättre och bättre faktiskt. Och dem pratar sån lätt spanska som är lätt att prata :)  Dem var så söta :) haha!
Imorgon är det black friday, dagen med jättestor rea. Den börjar på natten, och i vissa butiker har de sänkt priserna så mycket så att man bara får köpa en vara var. Får hoppas att jag får tag på en systemkamera till mig och till Tovebove :) Vi har inte bestämt om vi ska upp mitt i natten, då ska vi ju upp ganska snart. Får se vad som händer. Sen har vi inte bestämt så mycket vad vi ska göra. Vi ska handla på rean imorgon och någon dag ska vi ta en sväng till Lake Tahoe som ska vara en jättefin plats. Får hoppas att jag får tag på en kamera så att jag kan ta några fina kort :) Vi ska vara här hela helgen. Det är jättesnällt av Chris föräldrar att ta emot fem crazy people från Holy Names för för en hel helg :)
Efter den här helgen är det bara en skolvecka kvar, sen är det dags för finals. Fick reda  i tisdags att våran final i communication, som jag har varit mest rädd för, har ställts in. Så vi ska inte ha någon lektion sista veckan, utan sista lektionen nästa torsdag ska hon hitta på något litet som är som en final. Men det är inte ett oförberett tal i tre minuter, som vi skulle haft, och allt annat än det är bra!
Nu sitter vi och kollar på America Music Awards, och de två kusinerna som är kvar står och dansar framför tv:n :) Dem är så söta!
Hoppas ni har det bra! Vi ses snart!
XOXO

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Linda!

Vad kul ni har. Vill vara där oxå. Kan du köpa med dig en sån där glass till mig när du kommer hem,haha.Det lät så gott. Vad kostar en sån där systemkamera? Vi vill oxå ha en sån,kan du kolla till oss. Ta massa kort jag är nyfiken hur det ser ut. Nu har jag skrivit en skrivelse till polisen , ska överklaga p-boten.:) Puss på dig Miss U ;P

2009-11-27 @ 14:07:47
Postat av: matilda

Det låter verkligen kul, vill också vara där:) synd att du inte kommer hem tidigare, för vi ska ha lucia den 11 och vi ska vara med på tv4 kl 9 och 16 tror jag:) Det ska bli kul faktiskt<3 saknar dig

2009-11-28 @ 16:44:37
Postat av: Linda

Mattis, ska ni vara med på tv4? varför det? Det får ni ju spela in då, så att jag också får se :)

Mamma, jag köpte min kamera för 4800 kr. Men nu är det inte rea längre, men det var inte så mkt rea

ändå på kamerorna. Men skriv om jag ska köpa en.

2009-11-30 @ 07:49:17
URL: http://lindawikfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0