3/11-09

Det är redan November ju! Vad tiden går fort! Och snart fyller ju Geekemelie år :) Grattis i förskott om jag inte hinner skriva imorgon! :)

Jo, vi bestämde ju oss för att åka till Chico över halloween. Vi spelade match först mot Simpson, och vi vann nog med 4-0 om jag minns rätt. Jag kom faktiskt in efter kanske 20-25 min i första halvlek. Det trodde jag inte, men det var kul :) Coach har också börjat kalla mig för mitt gangsternamn. När jag skulle in ropade han: Thuglife, get ready! Haha! Han är ganska rolig :) Och det gick ganska bra faktiskt, vill inte skryta eller så, men slog världens boll till Nicole som kom fri med målvakten (men hon missade tyvärr). Jag har studerat pappas inspelade videor från när han spelade, han slog ju alltid sånna bollar :) haha! (Ett litet skämt;)) Men sen var jag lite ful i straffområdet och dem skulle haft straff, men jag hade tur. Jag använde mina armar för högt upp, ooopsi!

Efter matchen åkte vi till skolan och tog en snabbdusch och sen bar det av till Sacramento, där Sabels föräldrar bor. Det ligger på väg till Chico. Vi kom fram efter drygt en timma och så fick vi lite fruktsallad av Sabels mamma, hon var hur snäll som helst! Sedan skulle vi ut och äta med Sabels föräldrar och hennes mostrar på en Sushirestaurang. Det var ju halloween så vi bestämde oss för att ta på oss vår halloweenklädsel. Jag som inte är så förtjust i sushi hade tur, för dem hade ris och kyckling också. Det var jättegott och det var hur mycket mat som helst. Tror aldrig att jag har ätit så mycket. Sen satt vi och pratade lite, och det var ju klart att vi skulle ha efterrätt också. Vi ungdomar delade på en cheesecake + friterad glass-grej. Den var jättestor och supergod! Och Sabels mamma kunde inte vara snällare, vi fick absolut inte betala för det vi hade ätit, det stog hon för!
När vi var klara var klockan nästan 21 redan och vi hade fortfarande en timma kvar till Chico. Vi kom dit vid tio och alla var nästan redo för att gå och lägga sig kändes det som, vi var jättetrötta! Men vi kunde ju inte gå och lägga oss och vara så tråkiga. Jag och Heidi var ju Mario och Luigi, och vi gick runt på gatorna och kollade på allt folk. Det var hur mycket människor som helst, och alla var utklädda, vissa hade ju mindre kläder än andra. Och jag vet inte hur många kommentarer vi fick: "Oh, Mario and Luigi right?". Sen hade vi klippt ut var sin stjärna som var våran starpower, så ibland fick vi starpower-ryck och sprang förbi alla och ropade STARPOWER! haha :) 

Dagen efter så åkte vi hem till Sabels föräldrars hus igen, och hennes mamma hade lagat god mat igen (jag är så trött på skolans mat!), och sen dstt vi ute i värmen och åt vindruvor. Efter att ha varit hos Sabel några timmar åkte vi vidare till ett shoppingställe, jag handlade faktiskt en tjocktröja och ett par sovshorts, tro det eller ej!  



                Mario and Luigi, och så ser ni lite av starpower-stjärnan



              Sabel, eller, nu kommer jag inte på vad han heter bara för det. 
                    Han i turtles som börjar på L, hjälp mig!



    Luigi och en del av deras jättefina hus. Det området var verkligen
    hur fint som helst. Jag satt bara och kollade på alla husen när vi åkte. 


Nu har jag snart lektion och ikväll blir det MJ-filmen :) 

XOXO 

Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som ni haft jättekul & ätit god mat. Han heter Leonardo,dom har ju konstnärsnamn allihop.

Ha de allra bäst puussss

2009-11-04 @ 11:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0