Det går inte!

Nu har jag försökt att skriva på mitt tal som jag ska ha i Communication i flera timmar känns det som, men det går bara inte. Jag vill verkligen inte börja så jag kommer på massa andra saker att göra istället: jag gör andra läxor, dammar, sopar, klipper och målar naglarna, lyssnar på musik, bloggar, kollar runt på internet. Jag skuter upp det hela tiden. Det är ju så tråkigt! Så jag skickade sms till Heidi och undrade om hon kanske kunde hjälpa mig lite. Hon kommer tillbaka från jobbet snart så jag ska ta med mig böckerna och så går vi och äter, och sen, då ska jag börja skriva! JAg har ju haft tal innan på gymnasiet, men nu är det inte samma sak. Då kunde man bara skriva och lägga upp det lite som man ville. Nu måste man skriva en Speaking Outline som jag knappt förstår vad det är och så är det så många regler man måste följa. Jag måste börja inledningen på ett av exemplen i boken, jag måste ha en bra thesis, jag ska ha minst tre huvudpunkter och sen ska jag ha massa underpunkter (eller vad man nu kallar det på svenska), jag måste ha 6 oral citations i talet och när jag avslutar måste jag göra det på ett speciellt sätt. Fråga mig inte var allt betyder för det vet jag knappt själv! :)


En bild från LoveFest igår:



Nu måste jag gå. Får berätta lite mer om det senare!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh, vad jobbigt det låter! och så är det på englska också! Det är ju tillräckligt svårt på svenska ju! ;P hahaha

Men du klarar det bra :D

<3

2009-10-05 @ 21:37:54
URL: http://realityismerelyanillusion.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det låter krångligt, men du fixar det.

:=) Lycka till på matchen i morrn.

miss u puss <3<3

2009-10-06 @ 10:24:02
Postat av: Anonym

2009-10-06 @ 18:09:57
Postat av: mormor & morfar

hej ! har skrivit tidigare men sabbat mej har läst att du inte har så mycket att göra ? det kanske blir mer längre fram hoppas du mår bra.

2009-10-06 @ 18:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0