17/10-09

Jag börjar med lite bilder:



Jag och Heidi åkte till bergen för en joggingrunda i torsdags. Vi visste inte riktigt vart vi var, Heidi hade pratat med några från Cross country-laget som hade sagt att det var bra att springa där. Så vi tänkte pröva på det. Det började med uppförsbacke, sen en till uppförsbacke, och en till, det tog aldrig slut kändes det som. Men när vi väl kom upp var det jättefint. Hade med mig mobilen som tur var så jag tog lite kort.



Vi sprang förbi ett par som var snälla och tog ett kort på oss :)



Igår (fredags) åkte jag och Maria (den svenska) till IKEA, inte för att köpa något direkt. Vi hade inget att göra och så var vi sugna på lite riktig mat för en gångs skull. Jag saknar verkligen svensk mat! Jag är ganska trött på maten i kafeterian.



Lite svenskt godis var jag ju tvungen att köpa på The Swedish Market :)




Till lördagens match mot Williams Jessup, som ligger (låg, förklarar senare*) tvåa, så fick alla i laget en person som vi skulle göra något för att motivera den, eller nått sånt. Kestrel fick mig och gjorde denna fina postern :) Jag blev jätteglad, det var verkligen bra gjort!

*Jo, vi spelade ju match idag mot serietvåan, och det märktes verkligen att det var ettan och tvåan som möttes. Alla på bänken var som hysteriska från första början. Coach hade sagt att vi skulle heja på laget, men de flesta skrek bara rätt ut vilket jag tror bara var stressande för spelarena. Till slut var Coach tvungen att säga till. Jag började på bänken och hade inte räknat med att spela alls mycket eftersom att det var en ganska viktig match. Men jag kom faktiskt in efter 20-25 min och sen fick jag spela hela matchen, vilket var jättekul! Fast det gick inte riktigt som vi hade velat. Vi spelade inte så bra som vi kan och de fick två turmål kan man säga, så vi förlorade med 2-0. I slutet av matchen blev många arga och jag vet inte vad som hände. Många sa fula saker till motståndarna, sånt som jag inte alls är van vid, men så som jag har förstått så händer det ganska ofta här borta. Coach tyckte naturligtvis att det var dumt gjort och bytte ut de spelarna med en gång, men min roomie har berättat att hon har hamnat i bråk på fotbollsplanen några gånger. Hello? Det är ju fotboll man spelar, då ska man väll inte börja bråka? Weird!

Efter matchen idag åkte jag in till San Fran med Heidi, Peter, Oscar och Clara. Vi shoppade lite: en vit hoodtröja och ett linne blev det från Forever 21. Alltid något :) Vi kom dit ganska sent, vid halv 8, så vi hade inte så mycket tid och kolla i alla affärer. Vi köpte glass också, chokladglass med brownie tog jag som de gjorde iordning framför en om ni förstår. Man valde glass och sedan tillbehör och så bakade och knådade dem till det. Det var supergott! Sen hände det en liten rolig grej när jag skulle betala. JAg betalade med kort och visade samtidigt mitt körkort.

Han i kassan: Your ID says you have two names.
Jag: What do you mean, two names?
Han i kassan: Yes, (och pekar på första raden på körkortet: WIK FORS) och sedan på andra raden (LINDA MARIA).
Jag: Well, that's my last name, and that's my first name (Jag ba: Que? Confused american!)
Jag skrattade lite samtidigt som jag förklarade och han bad så hemskt mycket om ursäkt, haha! Lite svårt att förklara med det var ganska kul :)

Imorgon har vi match igen, kommer inte ihåg vilka vi möter men vi samlas kl 9 i alla fall. Nu måste jag gå och lägga mig, eller jag ska kolla på ett avsnitt av Top model först :)

Vill ni kolla på mer bilder kan ni trycka på länken: http://www.facebook.com/album.php?aid=105004&id=741783667&saved#/album.php?aid=105004&id=741783667 (de nyaste är i slutet!).

Ha det bra och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0