En vanlig dag...

Jo, vi spelade ju match i lördags. Vi mötte Mills och det var också ett av de sämre lagen. Vi vann med 5-0, och gissa vem som gjorde mål! MOI :) hihi!! Mitt första collegemål, och det första på länge. Jag kommer inte ens ihåg det senaste målet jag gjorde. Det var väll några år sen...

Efter matchen åkte vi in till San Francisco, min första gång :) Men jag fick inte se så mycket. Vi kom dit vid halv 7 för Love Fest, men det slutade redan vid 8 på kvällen så det blev inte så länge. Men det hade hållt på sedan 10 på morgonen tror jag. Då var det någon parad av nått slag, om jag nu minns rätt :) När vi kom dit var det massa folk överallt som hade färgglada kläder, det är något tema dem har varje år att man ska ha färgglada kläder på sig. Men sen fanns det dem som bestämde sig för att nästan inte ha något på sig alls. Varför ska man ha det liksom? :) När vi kom in på själva området så var det massa olika scener, eller vad man kan säga, som spelade musik, och så var alla i en stor klump och dansade ungefär. Men det var kul i alla fall! :) Och eftersom att vi kom dit så sent så blev det aldrig av att vi gick till Cheesecake factory, det får bli en annan gång.

Men eftersom jag inte såg så mycket av själv San Francisco ska vi åka in dit imorgon :) Hoppas nu bara att det blir så, man vet ju aldrig vad som händer. Jag kanske aldrig kommer komma dit in ;) Men vi har sagt att vi ska hyra cyklar och så ska vi cykla över Golden Gate-bron. Jag måste ladda batterierna till kameran så att jag kan ta lite kort, och så får vi hoppas på att det blir av vill säga :)

Igår spelade vi bortamatch mot Simpsons. Det tog 3.5 timma att åka dit, en rolig resa på en onsdag :) Men vi vann i alla fall (3-1) så det var kul :) Fick inte spela så mycket som de andra matcherna. Det här laget var lite bättre än de två senaste vi har mött. Det ligger väll nått i det kan jag tro. Just det, på vägen hem stannade vi på Olive Garden för att äta, och det var första gången sen jag kom hit som jag har ätit normal mat känns det som. Det var så gott! Först fick vi soppa och bröd som var hur goda som helst. Jag var nästan mätt vi fick huvudrätten, jag vae lasagne. Jag åt inte så mycket av den för jag orkade verkligen inte, så jag fick med det i en to-go-box, och självklart tog jag med lite bröd också :) Riktig mat, det var efterlängtat! Det är nog det jag saknar mest, inte familj eller kompisar ;) hihi!

Ikväll ska jag skutsa Heidi till flygplatsen. Hon ska åka till San Diego över helgen eftersom vi inte har någon match. Nästan alla kommer åka hem eller åka bort så je suis très seule :( Nej då, det finns nog en och annan stackare som är kvar här ;) Jo, vi ska åka dit i hennes bil och sen ska jag köra den tillbaka, och det är automat. Jag som aldrig har kört med det innan. Får se hur det kommer gå. Men det kanske är någon mer som åker med, eller det måste det vara för jag kommer inte hitta tillbaka annars. Jag kommer nog inte tillbaka till skolan om jag åker själv ;) Vi har itne riktigt bestämt än, så vå får se hur det blir :) (Var inte orolig mamma, jag ska köra försiktigt om jag kör!).


Kolla vad jag fick idag:



Godis från höstmarknaden, djungelvrål och en finfin teckning av Monkeyloo, eller Jennie :) Det var jättekul att få paket. Det kändes som julafton, jag har varit superglad hela dagen bara för det :) haha! Tack så mycket Jennie! Teckningen ska jag sätta upp på den väldigt tomma väggen!

Hoppas ni har det bra hemma. Nu är det ju inte långt kvar innan jag kommer hem. Nu har jag varit här i exakt två månader. Tusan vad länge!

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: matilda

Gud vad otroligt fint jennie ritar och godisarna från marknade ser så gött ut. har du fått vårat godis? jag visste inte riktigt vad du ville ha så jag bara köpte nåt. ska hälsa från pappa att det är kul att du trivs<3

2009-10-11 @ 10:13:29
URL: http://matiildafors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0