För första gången sedan jag kom hit...

... regnar det. Det känns lite konstigt när man är från en stad där det regnar nästan jämt och så kommer man hit där det nästan aldrig regnar, och när det väl gör det blir man förvånad. Regnar det? Här? Konstigt.

Som ni kanske har märkt har jag inte uppdaterat bloggen när jag var i LA. Jag trodde att man fick tillgång till internet men det var man tydligen tvungen att köpa, så det blev inget av det. Det var lite tråkigt, men ni får lite bilder att kolla på nu istället. Klicka på länken http://www.facebook.com/album.php?aid=108800&id=741783667&l=32af970747 så kommer ni till bilderna. Jag har lagt upp alla mina bilder som jag tog, men jag ska lägga upp mer bilder som jag ska få från några i laget. När jag har lagt upp dem lovar jag att säga till!

Onsdagen började som vanligt; träning och lektioner. Min sista lektion slutade 14.45 och vi skulle åka kl 15.00 så det var snabba ryck som gällde. Då var det en 6 timmar lång bilresa som väntade. Men det gick ganska snabbt änså faktiskt. Vi pratade, sov och lyssnade på musik ungefär :) När vi var framme vid hotellet, som låg mitt emot Disneyland, var klockan ganska mycket så det var bara att gå till rummet, packa upp sina saker och sedan lägga sig.

Torsdagen började med frukost; bagels med creme cheese, flingor och mjölk. (Jo förrästen, jag köpte Special K red berries här som jag alltid äter hemma. Man kan ju tro att det är samma smak och så, men nej det är det inte. Flingorna här smakar väldigt mycket socker. Nästan alla flingor gör det, dem har mycket socker i allt känns det som). På kvällen skulle vi spela match så det blev en lugn dag för oss. Vi gjorde läxor, kollade på förra inspelade matchen och tog det lugnt bara. Men det var nog något under dagen som vi gjorde fel för vi spelade inte alls bra på matchen. Vi förlorade med 5-0 mot ett lag som egentligen inte alls var så mycket bättre än oss. Det stämde helt enkelt inte. När vi sedan kom till hotellet ville Coach prata med oss. Då trodde vi att vi på fredagen skulle gå på ett seminarium för sportpsykologi eller nått. Han hade sagt att det var för dyrt för oss att gå till Disneyland. Men som tur är så lurade han oss: "Tomorrow, let's go to f###ing Disneyland!" Vi behövde inte betala något för Jillians (en i laget) pappa jobbar där så han kunde fixa in oss. 

På fredagen var vi som sagt på Disneyland i hela nio timmar, 9-18. Sedan åkte vi hem till LB (även hon en i laget) och åt mat. De hade fixat så att två kockar kom dit och lagade mexikansk mat och det var supergott! Till det hade LBs släktingar gjort efterrätt också. Så det blev lite muffins, kakor, brownies och jordgubbar doppade i choklad. Efter det var man ganska mätt måste jag säga. Men inte så mätt att man inte kunde gå tillbaka till Disneyland för att kolla i affärerna (eller affären, vi hann bara gå in i en enda stor affär) och på fyrverkerierna. 

Lördagen började med frukost på ett fik. Jag beställde pannkakor, scrambled eggs, korv och någon potatismojäng. Vet ni vad som fanns? Swedish crepes. det skulle jag naturligtvis tagit men jag var inte så sugen på det. Men det var roligt att det fanns! Sedan packade vi våra saker och lämnade rummet för att åka till Mo's hus (en i laget). Hennes mamma hade lagat mat åt allihopa. Fast att det kändes som att man precis hade kommit från frukosten kunde man inte låta bli att äta, det såg ju så gott ut! Fruktsallad, kyckling, ris, sallad och sås. Sedan var det sags för match igen. Den här gången mötte vi laget som var rankade #2 (tror jag) i hela USA. Den matchen förlorade vi bara med 3-0. Vi spelade faktiskt bättre den matchen och sen var laget bättre än oss också. Men jag tycker att vi gjorde en ganska bra match mot dem ändå. Men tyvärr så skadade Maria (inte min roomie) nacken, en kota hade flyttat sig 1,5 mm tror jag. Så hon var tvungen att åka till sjukhuset och undersökas. Medan hon gjorde det åkte vi till Mo och väntade. De kom tillbaka vid 21-tiden och läkaren hade sagt att hon inte fick resa så långt i bil så hon fick sova över hos Mo. Jag vet inte om hon åker med henne hem eller om hon skulle ta ett flyg hem. De vet inte hur allvarligt det är än, hon ska gå till någon läkare och undersökas, är det riktigt allvarligt kanske hon inte kan spela på hela säsongen. Det var tråkigt, men vi hoppas att hon blir bra snart! Det blev iallafall en senare resa hem, vi kom hem vid 5 på morgonen så man är lite trött idag. Men det hjälps inte när man har läxor att göra. De skall göras ändå och det är det jag måste göra nu. Hoppas jag har fått med allt :)
Nu har jag skrivit på det här inlägget i flera timmar känns det som, så nu får det bli bra! :D

Ha det bra, och vi hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: matilda

hur var det på disneyland?:)

idag är det prao kan du fatta att jag kom upp så tidigt att jag till och med hann sitta på morgonen<3

2009-09-14 @ 07:10:07
Postat av: Jennie

Åh, vad roligt det låter!! :D Är det många i laget som bor i L.A eller? ^^ Verkar som att ni fick mat hos allas familjer ;)

Stackars Maria :( Hoppas att det blir bra med henne.

Var det kul på Disneyland då? :) Var det stort? Måste väl vara mycket större än Liseberg i alla fall? ;)



Nu har jag skrivit på facebook också :P haha



Miss U!!!! <3<3<3<3<3

2009-09-14 @ 11:31:38
Postat av: tove

hur såg det ut i LA?:D

hihi, haru sett att jag är brunett nu ;=)? det finns bild på min blogg.puss o kram

2009-09-14 @ 20:05:55
Postat av: mamma

de låter som ni haft jättekul. Hoppas det gick bra med hon som skadade sig.Ni har ju inte behövt svälta precis,låter som ni äte r hela tiden. Puss&kram på dig<3<3

2009-09-14 @ 22:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0