Sorry,

Förlåt för dålig uppdatering. Det har varit ganska mycket de senaste dagarna, men nu har jag ju lite att skriva om i alla fall!

Jag kan börja med matchen i lördags. Vi vann med 2-0, weiii!! Coach sa efter matchen att han var stolt över att vara våran coach. Han tyckte att vi har utvecklats jättemycket under dessa tre veckor och att han tror att vi kommer ha en rolig höst framför oss. Han var väldigt positiv, så det var roligt. Men själv fick jag inte spela så jättemycket. Är man freshman (första året på college) så är man. Det tar väll lite tid innan coach känner en riktigt, han vet ju vad alla returners (spelare som spelade förra året) går för.


             Pre-game picture. Maria, Re-Re, jag och Heidi.



Efter matchen var det middag och sedan tog jag det ganska lugnt. Vi skulle nämligen samlas klockan 8 på söndagen för att åka till San Jose (tror jag det var) och jobba som coacher. Det var ungefär 400 barn mellan 4-15 år, och vi blev indelade antingen två och två, eller tre och tre beroende på hur många barn man hade i gruppen. Jag var med Heidi och B-no och vi skulle hålla koll på ca. 55 11-åringar. Det var tur att vi hade B-no, hon var näligen coach för barn under sommaren så hon visste vad vi kunde göra för övningar. Men det som lockade de flesta var att Carlos Valderrama var där. Han spelar (eller spelade, jag vet inte) i Colombias landslag och när träningen var slut fick alla autografet och ta en bild med honom. Även vi coacher fick göra det. Har inte fått bilderna från våran Coach än, men när jag har det kan jag lägga upp dem. Vi skulle vara klara med allt kl. 13 men autografskrivningen tog så himla lång tid att vi inte var klara förrän vid kl. 15 istället. När vi väl var hemma igen var det läxor som fick göras. Men senare på kvällen fick det vara nog. Eftersom vi var lediga på måndagen (Labor Day) så gick vi runt och kollade vad alla andra hade för sig. Pratade med lite allt möjligt folk och det slutade med att vi satt på taket, haha. 

Idag var vi som sagt lediga och vi hade tänkt åka in till San Francisco för en gång skull när man har lite tid över. Men tyvärr blev det inte så den här gången heller, många affärer hade tydligen stängt på grund av att det var helgdag, så vi fick komma på nått annat. Vi åkte faltiskt och köpte en telefon till mej, så nu behöver jag inte be Maria om att skicka sms från mej, nu kan jag göra det själv! Sedan la vi oss vid poolen och solade lite och jag låg med läxor samtidigt, naturligtvis. Jag tror att jag har valt fel ämnen, de som man får mest läxor i, haha!  
Sen har vi inte gjort så mycket mer, det har varit skönt att vara lediga idag och få sova ut lite, vi fick ju ledigt från träningen också.

Igår fick jag reda på att jag är med i truppen som ska åka till LA för att spela två matcher, så vi åker på onsdag efter skolan. Det ska bli jättekul! Vi spelar en match på torsdag, på fredag kanske vi ska till Disneyland och på lördag spelar vi match igen. Jag tror nog att jag tar med datorn så jag kan skriva lite vad som händer!
Nu är det dags för mig att sova, ska upp tidigt imorgon för träning.

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: mamma

Verkligen kul att du fick åka med. Du får visa dom va du går för.Kul att ta hand om så många barn haha,men du har ju erfarenhet från dagis:)Du får ta mycke kort nu när ni åker iväg.Lycka till vi saknar dig. Puss&kram :D<3

2009-09-08 @ 11:36:18
Postat av: matilda

shit vad kul att åka till LA:) ta mycket kort:D<3

2009-09-08 @ 16:02:30
Postat av: tove

åh vad kul att du får åka till LA :D <3 glöm inte kameran!

2009-09-08 @ 17:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0