...

Nu är kl nio på kvällen här borta och jag är äntligen klar med läxorna för idag så nu får jag passa på att skriva lite mer i bloggen :) Idag har det varit en varm dag, har legat i rummet med läxböckerna och svettats. Jag tror nog att jag behöver köpa en fläkt för det är riktigt jobbigt att vara här inne.

Dagen började med träning och eftersom att vi hade ett ganska jobbigt pass igår med springturen, spring i trappor och magövningar, så trodde alla att det skulle bli ett lite lugnare pass idag. Men där hade vi allt fel. Huvudcoach var inte med på träningen igår och de andra coacherna tyckte att vi hade klagat för mycket, och då blev inte huvudcoach glad ska ni veta. Så det blev straff med the telephonegame som dom kallar det. Det är svårt att förklara vad det går ut på, men jobbigt var det! Annars har det inte hänt nått speciellt, lektioner som vanligt. Vi hade matte idag och vi fick veta idag att vi ska ha ett Quiz på hela kapitel 1 på fredag.Kunde han inte sagt det lite tidigare så att man hade kunnat planera lite. Han är verkligen udda. Ibland står han och mumlar framför tavlan, nästan som att han pratar för sig själv. Och lektionerna är inte så som vi är vana vid i Sverige. Under hans lektioner så har han genomgång hela lektionen och så får man göra uppgifterna på egenhand. Det är inte så att man gör uppgifter från boken och så kan man få hjälp om det är något man inte förstår. Nej, det får man lösa själv.




Den här bilden måste jag visa. Våra kaptener i laget hade gjort roliga lappar om alla tjejerna till våran första hemmamatch som vi hade i lördags, och dessa satte dem upp runt hela skolan. Här borta kallas jag inte Linda längre, jag är The Thug! Haha!


Mamma

Q Va fint du bor,lite stökigt tycker Mari.
A Stökigt? Vårat är ett av det minst stökiga :)


Ida

Q Är det den lilla grien man kan skymta i hyllan?

A Ja, det är det faktiskt, han kunde jag ju inte lämna hemma när jag ska resa runt halv jorden :)


Eve

Q Hur långt är ett varv runt campus förresten?
A Allt som allt skulle vi springa 2 miles, så tre varv borde vara det :) Jag vet inte riktigt hur mycket det är i km. Det får du klura på lite! Kul att höra från dej Eve, hoppas du har det bra där hemma!

Pappa
Q På trappan där era namn stog var det en Wik till på skolan ??
Nej, det är ingen Wik. Kollade det innan idag, kommer inte ihåg vad det stog men det var typ Wiklund eller nått.


Nu tror jag att datorn behöver vila sig lite. Allt blev helt plötsligt jättesegt. Har nog använt den för mycket ;)


God natt!!

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Lycka till på Quizen i morrn,de går säkert bra.Dom måste väl testa er så dom vet vart ni står. Ska lägga mig nu,god natt & sov gott,så hörs vi i morrn på skype.puss&kram<3<3=)

2009-09-03 @ 22:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0