Pics!


Nu får ni äntligen se lite bilder :) Jag har mer att visa men det får bli imorgon kanske för det är så himla segt och jag ska snart gå och lägga mig. Har suttit här nu och läst massa sidor som jag har i läxa tills imorgon. Både i Engelska och Communication&Speech fick vi i läxa att vi skulle läsa ca. 30 sidor, så roligt har jag haft det precis. Men jag var tvungen att ta ett break för jag fick så himla ont i huvudet. Kan det ha varit för att det är så himla kul kanske? Så jag tog en liten promenad (jag gick ut med Billy :)) runt campus. I morse hade vi träning som vanligt, men den var ganska lugn så det var okej. Men imorgon blir det inte lika lugnt. Vi ska nämligen göra ett test igen. Jag nämnde väll att vi gjorde ett styrketest för några dagar sen? Om inte: vi gjorde styrketest för några dagar sen :) och imorgon ska vi springa tre varv runt campus under 14 min. De gjorde det första träningen och då var det bara en som klarade det under 14 min. Jag missade tyvärr den roliga löpningen för mitt plan var ju försenat. Men vi ska göra det igen och se om vi har förbättrat oss. Jag hade inte tyckt att det skulle bli så farligt om det var en plan yta vi skulle springa på, men ni ska bara veta! Skolområdet ligger ju på en kulle så det är världens backar, det är det som inte lockar. Men men, det är väll bara att springa på, får ta med mig musiken så blir det nog lite roligare. Men det finns en positiv sak med att vi ska spring imorgon, vi får ca en halvtimmas längre sovmorgon. Eftersom att vi ska springa på campus och inte åka iväg någonstans samlas vi kl 07.00 vid gymmet och då behöver vi ju inte gå upp förrän 06.25, woho!

Har jag berättat om maten? Det tror jag att jag har glömt. Nu har jag varit här i tre veckor snart och jag börjar redan bli trött på den. Frukosten är den bästa, där finns det ganska mycket att välja mellan; smörgås, pannkakor, fruktsallad, flingor, ägg, bacon, potatis och gröt. Men lunch och middag brukar se lika dan ut: sallad (som faktiskt är ganska bra), pizza (finns alltid!), ris och kyckling. Jag är ju inte den som äter pizza varje dag så det känns som att jag äter ris, kyckling och sallad hela tiden. Ibland har dem annat men det är inte stor variation. Till lunchen finns det också smörgås man kan välja men dit är det alltid så himla lång kö så jag tar aldrig det och sen vill jag inte bara äta smörgås till lunch, då blir man superhungrig efter nån timma bara ju!




              Motogvägarna är ganska stora här borta.


            Target som jag har pratat om, där ALLT finns!


Den här blev visst i miniatyr, men klicka bara på den så blir den stor.
Det finns massa rådjur på campusområdet. Här är dem precis nedanför vårat fönster.



Utsikt från våran våning, tyvärr inte från vårat rum utan från det lilla tv-rummet.


Biblioteket, bakom mig är alla trappor som ni ser på nästa bild.


Dagen då skolan började hade dem skrivit alla Freshmens namn på trappan, HELA vägen upp!


                                Min sida av rummet.


               Här ser ni dörren, byrå och ett litet handfat.

Vi hörs imorgon igen! Sov gott, eller god morgon kanske :)


Kommentarer
Postat av: mamma

va fint du bor,lite stökigt tycker Mari hihi.. :)

Har du kollat om pengarna kommit in på kontot????

De måste du. Lycka till med testet.Lite tjatigt med kyckling varje dag,men bättre än smörgås. Vi hörs lite senare,måste jobba nu. puss&ktram.PS.Grisen sitter bra i hörnet haha.. =)<3

2009-09-01 @ 10:40:57
Postat av: matilda

vem är billy?:O

gött med kyckling och pizza, haha prova tycker jag:D stökigt men fint pussokram<3

2009-09-01 @ 15:48:54
Postat av: ida

Är det den lilla grien man kan skymta i hyllan? Haha den får mig bara att tänkta på Teneriffa! :D Men du borde nog städa ditt rum lite gumman ;) Frukosten låter hur god som helst! Bilr avis!!

2009-09-01 @ 22:50:07
URL: http://idagunnarsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Matilda, det är ju våran hund, kokosnöt!!

2009-09-03 @ 06:40:28
Postat av: Kajsa

Hejsan! Vad menar du med Pics?? Puss & Kram Miss You!<3

2009-09-03 @ 18:02:48
Postat av: tove

hahaha, matildas kommentar var ju bäst xD



haha, och du var bara tvungen att ha med dina fingrar på den sista bilden ;) puss o kram

2009-09-03 @ 20:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0