17/4-2010

Idag skiner solen = sooolning! :) Ska gå och träna lite först och sen äta frukost bara.

Igår åkte jag in till San Fran för att träffa Joefin. Jag har inte träffat henne på jättelänge och så träffas man på andra sidan jorden :) Men det var jättekul att träffa henne igen. Vi fräffades utanför Levi's-butiken vid union square. Och jag var en kvart försenad för jag hoppade av några stationer för tidigt, så jag fick gå en bit. Var lite nervös att dem skulle tro att jag inte skulle komma, men dem stog där och väntade på mej som tur var :)


Sedan gick vi till Pier 39 och kollade runt lite och åt glass. Har ju aldrig varit där förut så Josefin fick guida mej :)


Vi gick också förbi Lombar Street (hoppas jag stavade rätt nu:)) som är världens kurvigaste väg eller vad man ska kalla det.


Utmed Pier 39 stötte vi så klart på bushman. Tidigare pratade vi om han, gubben som sitter i en buske och skrämmer folk, och sa att vi var tvungna att leta upp honom. Men rätt som det var är det någon som ryter till, jag blev ju livrädd. Klart att det var honom :) Men det var inte riktigt som jag hade tänkt mej. Han satt ju inte riktigt i en buske, han hade lite buskpinnar som han gömde sej bakom. Men det var ganska kul att bara stå och kolla på när han skrämde alla andra.


Efter att ha gått en ganska bra bit så var det dags för mej att gå tillbaka till stationen. Det tog ytterligare 20 min. Och jag hade mina converse på mej så jag hade lite ont i lilltån efter den turen. Men det var det värt :) Det var kul att träffa Jossan igen. Och sen fick jag se några som åkte linbana på v
ägen tillbaka :)



Nu ska jag kila! Hej då!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Anna

Menar du att det sitter en gubbe bakom den lilla "pinnen" och skrämmer folk? En del har inte mycket att göra...

Mysig bild med den där kurviga vägen. Tur att den är enkelriktad!

Ha det bra, Linda. Inte länge kvar tills du kommer hem :)

Kram Anna

2010-04-18 @ 08:11:09
Postat av: mamma

Hej gumman. Kul att ni träffades. Vilken häftig kurvig väg haha. tänk att cykla upp för den,då blir man nog alldeles snurrig i bollen :) Håller med Anna,då har man inte mycket att göra. Kan tänka mig att du blev jätterädd,de skulle jag blivit hihi. Snart kommer du hem,längtar.puss & kram

Love U :-)

2010-04-18 @ 13:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0