4/4-2010

Hoppas eran påskhelg har varit bra! Min var i alla fall bra fast lite annorlunda än svensk påsk. Jag var ju hemma hos Heidi och vi åkte sedan till hennes farmor och farfar. Dit kom några av hennes släktingar och vi pratade, åt mat och massa godis och så gick barnen på easter egg hunt. Dem hade gömt massa småägg med godis i runt om i trädgården som dem sedan fick leta efter. Här i USA har dem inte så mycket påskpynt som vi har i Sverige. Det var nästan ingenting i huset. Våra hur är ju fulla av ägg och kycklingpynt och ris med fjädrar, men sånt syntes inte till i husen här borta. Det var lite tråkigt, man missade liksom påskkänslan. Och inget påskägg med godis finns inte heller :( Men jag får väll klara mej, mamma sa att hon skulle spara lite tills jag kommer hem :P

Idag åkte jag och Heidi hem till Maria också. Det spöregnade hela dagen så det var lite tråkigt, och det var lite farligt också. Bli inte allt för orolig nu mamma, men det var en bil som slirade till på vägen och den var bara några millimeter från att köra in i oss. Tur att Marias pojkvän som körde upptäckte det och väjade undan. Det var lite läskigt. Jag satt i baksätet och såg hur bilen kom slirande mot oss. Jag blev jätterädd och vi var helt skakis efter det. Men vi klarade oss som tur var! Och vi fick så god mat sen av Marias mamma ås det glömde vi ganska snabbt. Marias släktingar var också där och om jag tyckte att vi var ganska många hos Heidi så var det inget emot var det var hos Maria. Det var hur mycket folk som helst och massa barn som sprang omkring så det blev easter egg hunt den här gången också. Det var trevligt hos Maria också så det var en bra påskhelg även om den var lite annorlunda. Men nu har helgen tatt alla mina krafter så jag ska gå och lägga mej.

God natt! 

PS. Tommy, Matilda och Kajsa får ha det så bra i Spanien. Dem flyger nog precis nu :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

det lät ju jättekul :)

tur att ni inte skadade er!

2010-04-05 @ 11:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0