12/8-2010 - några timmar före avfärd

Nä men nu är det väll ändå dax att skriva lite. Det har ju inte blivit så på ett tag nu. Men jag var tvungen att ha lite sommarlov. Eller lov och lov. Har jobbat väldigt mycket under sommaren. Men det behövs ju det med. Men jag har hunnit med att göra andra saker också :)

Jag har sett Green Day på Ullevi och det var grymt bra!!



Det här var inte under konserten kan jag lova :) Förbanden tog ju så himla lång tid på sej!





Och där var det vissa som tog det där med green lite för seriöst ;)



Jag har också hunnit med att träffa mina kompisar. Den här gången har vi myskväll hemma hos mej på balkongen.





Vi gick på Pier Pressure, en festival i Göteborg, och såg bl.a Jared och co. (30 seconds to mars)





Jag har också hunnit fira midsommar :)





Och det här var våran efterrätt. Det måste ni göra nån gång, crepes. Så himla gott! Stek pannkakor och så är det bara att smeta på nutella och lägg på lite jordgubbar och banan (eller något annat om man vill) och ha grädde eller vaniljglass till! :)



Freddie har jag också träffat. Jag, Jennie och Freddie åkte en helg till Varberg. Det var jättemysigt!





Jag och Freddie tog också en tripp till Stockholm för att hälsa på Nikhil och Maria, två kompisar från skolan i USA som har slutat och inte kommer tillbaka. Det kommer vara lite tråkigt, eller inte lite, mycket tråkigt! Har tyvärr inga bilder från resan, tog ju med en kamera med ett urladdat batteri. Smart!

Men nu är sommaren slut och det är dags att åka tillbaka till USA igen. Den här gången är det inte lika främmande som det var för ett år sedan. Då visste jag inte alls mycket om skolan, kände ingen, visste ingenting om hur fotbollen var där borta och engelskan var lite ringrostig. Men nu vet jag hur allt fungerar, jag åker tillbaka till mina kompisar och det ska bli jättekul att träffa alla igen! Varför är jag så nervös nu då? Det är flygresan jag är nervös för. Även om jag har gjort den här resan fyra gånger redan så är jag fortfarande nervös. Men det ska väll gå bra, får tänka positivt! :) Nu är klockan kvart över 1 och jag ska gå upp kvart i 7 hade jag tänkt. Kl 10.35 får ni tänka på mej, då lyfter jag mot Amsterdam. Sedan bär det av mot Memphis och därefter landar jag i San Francisco, "bara" 20h30min senare.

Nu blev det kanske ett lite långt inlägg, men jag måste ju ta igen för dessa tre månader jag inte skrivit ;) Nästa gång ni hör av mej är jag nog på amerikansk mark. Ha det så bra så länge! Och jag kommer sakna er, men tur att internet fungerar over there också! ;)

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas resan gick bra. Hör av dig snart.Vi saknar dig redan. Särskilt ronja tror jag för hon har varit ute typ jätteläng, puss o kram...<3<3 love you

2010-08-13 @ 20:11:27
Postat av: matilda

den bilden med pannkakan ser as god ut.. måste prova det :)

2010-08-17 @ 12:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0