17/8-2010

Hej på er!
Nu är vi tillbaka på skolan igen efter våran campingtrip. Vi campade inte i skogen precis utan på en i lagets morbrors trädgård. Men det var lika läskigt det för han berättade att vi inte fick gå för långt från huset för det fanns skallerormar och på natten var det massa prärievargar som sprang omkring. När vi kom fram till huset så var det som att gå in i en bastu. Det var hur varmt som helst. Jag hoppade mellan skuggorna för att inte svettas ihjäl. Men det var ändå skönt att komma till lite bättre väder, nästan som svensk sommar var det för det blev inte alls så kalls som på kvällen och natten som det blir i Oakland. Jag trodde jag skulle frysa i hjäl på natten och hade med mej både underställ, tjockbyxor + tröja och raggsockar. Men det slutade med att jag sov på sovsäcken, så frös gjorde jag inte! Men det var inte så himla skönt måste jag säga. Vi hade inga liggunderlag eller madrasser, utan vi låg direkt på marken och det kändes som att jag vaknade en gång i timmen. Inte alls skönt var det!

På kvällen var det juniors (tredjeårseleverna) som gjorde kvällsmat. Det blev något tacos liknande men med kött istället. Det var helt okej men dem hade köpt för lite mat så allt räckte inte till alla. Men det fanns massa frukt och annat att äta så mätt blev jag. Och senare på kvällen gjorde vi en jättestor brasa och gjorde "smorse" eller nått kallar dem det. Man värmer mashmallows över brasan och så lägger man dem mellan två kexs och en chokladbit. Det är jättegott. Har ätit det förut med Heidi, men för Lina var det första gången. Lina kommer ju från Borås och har börjat på våran skola och i fotbollslaget. Har spelat med henne i 2 år i Byttorp så det är kul att hon är här :) 

Jo, vi har ju några förstaårselever och det är tradition att man brukar vara lite "elak" mot dem. Vet inte om dem var det mot oss förra året, tror att dem glömde av det som tur var :) Men på natten så blev deras bikini och underkläder "stulna" och hade hamnat i frysen :) Lite roligt var det allt, men tyckte lite synd om dem. Och just det, det var "väldigt" blåsigt också under natten så våran coachs tältkrokar hade blåst upp så hela tältet föll ihop. Så han var tvungen att sätta upp det själv mitt i natten! :) 

Idag var det ju dags för forsränning. Var lite rädd för man skulle inte ha någon hjälm på sej, det är ju lite läskigt ändå. Tänk om man ramlar i, då hade jag kissat på mej ju! Men ramlade man i skulle man hålla fötterna uppe vid ytan så skulle det inte vara nån fara, och man hade ju flytväst. Vi åkte 11 miles, vilket är ungefär 1.7 mil, så vi var ute ganska länge och åkte, tre timmar i alla fall. Men det var jättekul. Man blev ju jätteblöt, speciellt när dem största guppen (eller vad man nu ska kalla dem) kom. Sen åkte vi igenom några platser där det var väldigt stilla så där kunde vi hoppa i och simma lite om vi ville. Det var svinkallt verkligen så jag var bara i en liten stund (och sen var det lite läskigt också, kunde ju komma något vilddjur och bita mej i foten;)). Jag hade uppdraget att ha ansvar för en av engångskamerorna så förhoppningsvis kanske jag kan visa några bilder. 

Nu är klockan nästan halv elva och jag måste gå och lägga mej. Är väldigt trött och så har vi träning imorgon kl 7 igen. Ingen ro, ingen vila!!

Kramar

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0