21/8-2010

Hej hopp!

Idag är det lördag och vi hade första träningsmatchen idag. Vi spelade mot en skola som heter Cal State East Bay. Matchen började kl 10 så det blev en ganska tidigt morgon idag med. Eftersom det var träningsmatch så spelade vi 3X30 min istället. Vi har bytt system i år till 3-5-2 och jag spelade yttermitt första halvleken så jag fick springa som en dåre. Man ska ju vara med i anfallet men sen måster man också ha kolla på yttermitten i andra laget för den ska jag markera, så det är att springa upp och ner hela tiden. Vi har 24 spelare så vi bytte hela laget inför andra halvleken och till tredje blandade Coachen lite som han ville. I första hade vi ett ribbskott som gick gick ner precis vid mållinjen. Jag såg inte om det blev mål eller ej, men domaren blåste inte mål. I andra har dem ett precis likadant skott som våran målvakt tar efter studsen, men den här gången tycker domaren att det är mål och matchen slutar också 1-0 till dem. Lite tråkigt var det, men men. Det var ju bara en träningsmatch men det är alltid roligare att vinna ju. Men vi har match på måndag igen så då får vi visa vad vi går för! Eftersom vi har tränat så mycket de senaste dagarna och en match idag så tyckte Coach att vi var värda lite ledigt, så imorgon är det sovmorgon :) Det var längesen det. Kommer säkert inte kunna sova ut nu bara för att man är van vid att gå upp så tidigt varje dag. Och sen har vi en hel dag utan fotboll och jag vet faktiskt inte vad vi ska göra. På kvällen ska jag i alla fall åka hem till Heidi och hennes nya lägenhet som ligger ca 5-10 min från skolan. Hon fyller ju 21 och det är ju jättestort här i USA :)

Och just det, jag träffade ju Heidi igår. Vi var ute och satte upp lappar för att få lite publik till våran första seriematch och vi var i Pleasanton där Heidi bor. Hon kom till parkeringen där vi gick och satte lappar på bilfönstren. Hann inte prata mycket med henne, bara 5 min för sen var vi tvungna att åka till ett annat ställe. Men det var jättekul att se henne igen. Tyckte att hon verkade längre än förra gången, eller så är det jag som har krympt :P


Här är en bild på mitt och Marias rum. Jag har vänstersidan och Maria har högersidan.


På väggen jämför min säng har jag satt upp några bilder som jag har fått. De fyra längst ner till höver fick jag av Heidi, hon skickade dem på posten till mej i Sverige. En försenad födelsedagspresent var det, och så fick jag en påse amerikanskt godis också :) Bilden på mig och Chris uppe i högra hörnet fick jag av honom innan jag skulle åka för sommaren. Han skrev ut massa bilder och gav till oss som ett minne. Sen fick jag lite överaskningar i mina väskor nu när jag åkte över hit till USA. En bild på mej, Tove och Billy hittade jag tillsammans med en liten lapp. Och sen fick jag ett brev med tre bilder och två lappar från mamma, Matilda och Kajsa. Mamma hade väll inte hittat bilder på alla oss tre syskon tillsammans så jag var utklippt och sen fasttejpad på en annan bild med MAtilda och Kajsa på :)   


Nu ska jag gå till Safeway, en affär 5-10 min bort och skriva ut bilder som jag ska ge till Heidi imorgon. Hon ska få en tavla med bilder på oss. Och sen ska hon få ett eget nagelkit så slipper hon låna av mej hela tiden!

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0