10/1-09 - Väskan har kommit!

Efter ett evigt väntande så har väskan äntligen kommit. Klockan var halv 5 när chaffisen ringde och var utanför gaten, så sedan dess har jag packat upp och fixat lite smågrejer inför imorgon, första skoldagen 2010. Jag har inte bestämt mej om jag ska lägga till en kurs eller inte. Just nu har jag 15 units, precis som förra terminen. (Det kanske itne är lätt att veta vad det betyder med 15 units, men varje kurs man tar har oftast 1 eller 3 units. Nu har jag 4 kurser på 3 units och 3 kurser på 1 unit). I så fall hade jag tänkt att lägga till en kurs på 3 unit så att jag kommer upp i 18 units. Den här terminen har vi inte så mycket fotboll, mest träningar och några få träningsmatcher, så jag har ju mer tid över. Jag vet inte vad jag ska göra. Help me!

Nu kanske ni vill veta lite om vad som hände på flygresan :) Den började på Landvetter där jag fick ett boarding pass med alla flighter och ett kvitto till min väska, till skillnan från förra gången :) Kl. 10.40 åkte jag till Köpenhamn. Den flygresan var det inget problem med. Den gick jättefort, kanske 30 min bara. Efter det var det en flygresa på 8 timmar som väntade, till Newark skulle jag då. Det började med att vi lyfte nästan en timma senare än väntat, men vi kom fram i tid ändå som tur var. Den resan kändes väldigt lång och var ganska tråkig. Det var inga bra filmer som visades så jag halvsov igenom en av dem. När vi sedan var på väg att landa visade dem på skärmen, som sitter i stolen framför, en bild från en kamera som satt under planet. Det tyckte jag var ganska kul att se på, men det var ju inte bra om man har lätt för att må illa. Knappt 5 min tittade jag och jag har inte mått så illa på länge! Jag trodde verkligen att jag skulle spy, men jag klarade mej som tur var! När vi hade landat i Newark, USA, så är det ju säkerhetskoll för att komma in i landet. Så med lite illamående kvar och huvudvärk fick jag stå och vänta i säkert 1.5 timma innan jag kom in på flygplatsen, så lång kö var det! Men när det var fixat så gick jag och hämtade mitt bagage och checkade in det igen. Dags att leta upp vilken gate jag skulle till. Tittade på skärmen, men det är la klart att det endast är min flight som inte det är skrivet någon gate på. Frågade en snubbe som sa att jag skulle till terminal A, så det var en början i alla fall. Tog tåget (tåget!) till terminal A och letade upp en skärm där för att hitta gaten, men ingen gate där heller. Frågade en annan snubbe, "men då ska du till terminal C", men det var ju precis där jag kom ifrån och en annan snubbe sa att jag skulle hit, noll koll? Så jag gick tillbaka till tåget, men innan jag hoppade på kollade jag på skärmen som var uppsatt där, JIPPI! Terminal A, gate 14 :) Yes! Jag var på rätt plats! Tur att jag inte litade på den andra snubben jag pratade med. Så då gick jag och satte mej utanför gate 14. då var det bara 10 min kvar till boarding så jag hade varit vilsen ett tag på flugplatsen. Men nu var jag ju framme som tur var, trodde jag. 10 min kvar till boarding och det var i princip bara jag som satt där. Var det här verkligen rätt? 5 min kvar. Nej, nu får jag gå och kolla igen. Letade upp en annan skärm, San Francisco - gate 17, stog det på den. Jaha, bara att börja och gå igen då, men som tur var så låg den bara bakom hörnet. 

Äntligen var jag på det sista flyget, och det var då det roligaste hände! Piloten hade räknat ut att vi skulle bli ungefär en timma tidiga, och det var ju bra! Då kommer jag till skolan lite tidigare. Men istället för att bara gå av planet, hämta väskan och ta taxi till skolan, så tog det stopp vid hämta väskan. Den kom aldrig. Då var jag så himla trött efter att nästan varit vaken i ett helt dygn att jag bara ville sätta mej ner på rumpan och böla! Men jag var inte ensam, det var ett annat svenskt par som inte heller hade fått sina väskor, så vi hjälptes åt. Vi gick till informations-tjejen som knappade in väskkoden (tur att jag hade kvittot den här gången:)) och hon sa att våra väskor tog en svängom till Washington, men de skulle komma till flygplatsen med ett plan som kom in på natten. Så jag fick fylla i lite uppgifter och sedan ta en taxi hem utan väskan. Den skulle bli körd till skolan dagen därpå.
Så jag har fått klarat mej utan mina saker en hel dag och det har varit jobbigt. Men det är skönt att jag fick tillbaka den i alla fall, och för besväret så fick jag lite rabatt hos United, det är alltid bra :)

Nu somnar jag snart fast klockan bara är 9 på kvällen. Men jag får kolla på ett Gossip-avsnitt först! Sen är det dags för skolan, och just det, jag har inga lektioner på fredagar! WOHO :)

God natt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman! Vilken tur att allt gick bra till slut. Ha ha. Stackare. Var du inte nervös? Det skulle jag vara. Bra änndå att du har klarat det själv,tycker jag. Självförtroendet är väl på topp nu då,antar jag. Vi måste prata på skype snarast. Puusss på dig <3<3 PS, Saknar dig redan.=)

2010-01-11 @ 11:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0