11/1-09

Första skoldagen är avklarad. Idag hade jag microeconomics och quantitive analysis for business. Har inte hunnit ställa om mej riktigt till amerikansk tid så jag har varit ganska trött idag. Båda lektionerna har lite med matte att göra (om jag förstog rätt, var trött så det var lite svårt att konsentrera sig. Men jag märker väll vad det handlar om annars :)). Jag har samma lärare i båda ämnena och han är italienare om jag minns rätt. Får väll ta och presentera mig på italienska och smöra lite så man kan få bra betyg :P haha!

12.15 var jag klar med lektionerna och då var det lunch som gällde. Efter det gick jag direkt till rummet för jag verkligen tvungen att sova lite. Men precis när jag håller på att somna så knackar det på dörren, och vem står där om inte Mary! Old roomie :) Det var kul att träffa henne igen. Det blev bara kort för hon hade lektion. Och det visade sig att hon och Heidi hade samma lektion så dem kom tillbaka vid halv 6 till mitt rum (efter att jag hade sovit i 2.5 timma). Det var jättekul att träffa dem igen! Och alla andra också. När jag väl är här så kom jag på att jag hade saknat det lite.

Annars gjorde vi inte något speciellt. Spelade lite pingis, jag fick en tavla med 4 olika ramar som Heidi hade sätt in olika kort i, jättefin var den. Sen visade Heidi bilder från Norge och Budapest och så kollade vi på Vänner tills jag nästan somnade. Imorgon är min första lektion inställd, läraren är tydligen inte här, så istället för att börja 8 så börjar jag 9.30! Då ska jag försöka ta igen lite sömn. På tal om sömn, nu måste jag gå och lägga mej. God natt!

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0