19/1-10

God  morgon på er!

Just nu har jag lektione, Computer-mös eller nått. Det handlar i alla fall om datorer och hur man sparar filer och sånt, det är ganska lätt. Vi ska ha ett quiz idag men Blackbord, där vi ska göra quizet, fungerar inte. Lektionen slutar om 45 min, så jag passar på att skriva lite :)

I söndags var jag hos Heidi nästan hela dagen. Oscar var snäll och körde mej till Barten kl 9 på morgonen. Då var jag ganska trött eftersom vi kom hem kl 2 på natten efter att ha sett Avatar. Det kanske var därför jag ställde mej på fel sida på perrongen. Det kom ett tåg som gick till San Francisco och då förstog jag att jag var på fel sida, jag ska ju åt andra hållet :) Men det gick bra till slut, jag kom på rätt tåg och kom fram till Pleasanton. Hon bodde i ett jättemysigt område. Som Peter säger, så ser det ut som Disneyland!  Vet inte riktigt om jag kan hålla med men...

Det första vi gjorde var att ta en rundtur i huset, och som ni kanske vet så tar man inte av skorna när man är inomhus, så det var ju lite smutsigt här och var. Och hennes familj är ganska lata så de städar inte ens lika ofta som man gör hemma i Sverige. Vi åt lite frukost också, scrambled eggs och rostad smörgås a la Heidi! Sedan åkte vi runt bara i stan och hon visade mej vart hon hade gått i skolan och andra små ställen. Vi kollade på värsting hus! Nästan som slott där det inte räcker. Skor behövde jag faktiskt, det blev ett par gråa Vans (fast jag har fått skoskav av dem, och det var inte lika kul:(), men jeans vet jag inte om jag var i så stort behov av, men dem var så snygga och så var jag tvungen att pröva dem bara, bara för att. Och det är ju klart att jag ska gilla dem, så då var jag ju tvungen att köpa dem :) Efter det så åkte vi hem till Heidi igen och tog det lite lugnt. Åkte och pt pizza med hennes pappa, och sen på kvällen så åkte vi tillbaka till skolan igen. Det var jättekul att hälsa på Heidi och se vart hon kommer ifrån, det är ju lite annorlunda, eller ganska mycket annorlunda, från Sverige och Borås!

Nu har jag snart min andra lektion och jag måste skriva ut läxan, så hej så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0