29/1-10 - regn igen :(

Ja, nu regnar det igen. Det började med att det var blå himmel och solsken, så jag och Heidi gick ut och sprang i skogen, och det kändes ganska varmt ute. Men nu är molnen tillbaka och regnet har kommit. Lite tråkigt är det, men men. Jo, vi åkte till en stor skog, Heidi hade varit där innan och sprungit så hon visste lite hur det såg ut. Och det var jättefint verkligen, men alla småvägar såg nästan likadana ut, så efter att ha sprungit i 45 min kanske så var vi vilse. Men då har jag ju lärt mej att man alltid ska gå tillbaka samma väg som man kom, så det gjorde vi. Vi sprang tillbaka samma väg, men helt plötsligt var vi framme på vägen där vi började, efter kanske bara 5 min. Det var jättekonstigt, lite läskigt faktiskt. Vi måste ha sprungit i en cirkel på nått konstigt sätt.

Igår såg jag för första gången vårat basketlag spela match. Har ju inte sett någon än så det kändes som att det var dags att gå och kolla, och det var faktiskt kul. Det andra laget tog ledningen i början med 10 poäng, och jag trodde inte att våra Hawks skulle ta ikapp, men jag vet ju inte så mycket om basket så jag hade ganska fel. Dem kom ikapp och gick förbi och ledde ett tag med 15 poäng. Då trodde jag att det var avgjort, ännu ett bevis på att jag inte har så mycket kunskaper om basket. Motståndarna kom ikapp och Hawks ledde till slut bara med 3 poäng, då blev det nervöst! Kommer ni ihåg vad jag sa om hur det kunde se ut på fotbollsplanen, att spelare och ledare kan gå över gränsen ibland? Det här var nästan värre ska ni veta! Alla var så inne i spelet, våra fans tjafsade med deras fans, och våra fans tjafsade också med spelarna, alla ropade och skrek och jag kunde inte sluta skratta. Det var så roligt att se! Och sen slutade matchen med att Hawks leder med 2 poäng och en motständare försöker på en tre-poängare i slutsekunden. Precis när bollen är på väg mot korgen går slutsignalen (det här är precis som i One Tree Hill när Lucas skjuter sista skottet), och alla ställer sig upp, och bollen studsar på ringen och ut = Hawks är segrare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0