14/3-2010

Idag har det varit jätteskönt ute. Solen har varit framme, blå himmel och ca 18-20 grader. Satt ute med Daniel en stund och gjorde läxor och nu märker jag att jag har blivit lite röd, eller brun menar jag såklart! :P Kollade vädret de kommande dagarna och det ser bra ut. Soligt och varmt de flesta dagarna. Jag och Heidi ska nog åka och sola någon dag och på fredag tror jag att jag och Maria ska inviga våra beachfredagar! Vi båda är lediga så varför inte åka till stranden om det är varmt? Men det tråkiga är att det inte går att bada för att det är så kallt. Har hört det från många, men trodde bara att det var undet våren dem menade, men det är tydligen jättekallt hela tiden! Det var lite tråkigt att höra.

Men nu tänkte jag lägga upp lite bilder från spring break. Först åkte vi ju till Yosemite.



Det var jag, Peter, Morgan och Maria som åkte iväg. Och Morgan hade köpt fiskar veckan innan och det var ingen kvar på campus som kunde passa dem, så dem fick ta och följa med. Men Yosemite var tyvärr inget för dem, tre av dem dog under första natten och den sista var död senare på kvällen. Det var lite tråkigt. Men dem dog där dem bodde hemma sa vi, i Fish Camp (så hette stället där vi bodde). Vi visste inte vad vi skulle tro när vi läste att det hette Fish Camp. Vi trodde att vi hade blivit lurade :) Men vi hittade fram till slut. Då blir man så här glad:



Stugan var verkligen bättre än vad jag trodde. Det var jättemysigt och ganska nytt också. Till och med en brasa fanns det, men vi hade inga ved så vi kunde inte tända den. Till den här stugan kom också en väldigt annorlunda, creepy granne. Han var verkligen lurig. Han kom och knackade på och frågade om vi hade sett någon som stulit ved från hans tomt. Vi sa att det hade vi inte gjort, men han ville ju bara kolla om vi hade tänt brasan och om det var vi som hade stulit det. Han var lite läskig av sej.



Första dagen så snöade det som tusan på kvällen. Vi tog en väldigt, väldigt kort promenad. Kanske på 5 min, och vi såg ut som snögubbar när vi kom in. Det kändes som att vi var tillbaka i Sverige igen :) Men på morgonen där efter var det jättefint väder. Vi bestämde oss för att äta frukost ute och jag satt i t-shirt, så varmt var det. Det var så varmt att jag glömde ta med jackan när vi skulle åka till bergen. Det var ju inte så smart för det var ju ganska kallt där.



Sen fick vi ju göra våran egen mat, och det var gott med lite annan mat än kafeteriamaten. Den tröttnar man på ganska fort ju. Vi åt tacos första dagen och det gjorde vi i ordning tillsammans. Andra dagen åt vi pasta a la Morgan. Men på ett sätt var det inte bra att vi åt god man för när vi kom tillbaka till skolan märker man verkligen hur dålig den maten är. Så var det hela första veckan efter jullovet för mej. Jag kunde inte äta nånting nästan, förrutom frukosten som är god. Men sen vänjer man sej.





Sen var det dags för våran tripp till Yosemite för alla berg, dalar och vattenfall. Men här i USA har dem inte vinterdäck (om man bor i Kalifornien då för det snöar ju aldrig), så då måste man ha kedjor på däcken för att åka in i parken. Vi hade två kedjor och dem ska sitta på dem drivande hjulen. Visste vi vilka det var? Nej. Visste vi hur man satte på dem? Nej. Så det slutade med att vi åkte till en bensinmack där en gammal, väldigt gammal, gubbe hjälpte oss på med dem. Han måste vart 65-70 år eller nått. Och så skulle han lägga sej ner och få på dessa kedjor, tyckte ju synd om honom. Men det var ändå bra att vi åkte dit, för jag hade varit lite glömsk och glömt ladda kamerabatteriet, så den dog nästan på vägen till parken. Jag kunde ju inte åka in till Yosemite utan kamera. Det hade ju varit jättetråkigt. Som tur är hade jag med mej hela kameraväskan med alla tillbehör där i, så jag frågade snällt farbrorn om jag kunde låna ett eluttag för att ladda batteriet, och det gick så bra så. Vilken tur man har :) Så med kedjorna på och batteriet laddat åkte vi iväg till Yosemite.

 




Nu blev klockan väldigt mycket. Snart halv 12 och jag ska ju upp och träna imorgon, så jag får fortsätta skriva lite imorgon. Hoppas ni har det bra där hemma!

XOXO och god natt!


Kommentarer
Postat av: anna

Hej Linda!

Det är väl tur att allt ordnar sig trots att man inte planerar/kommer ihåg! ;)Men det brukar väl alltid ordna sig. Va fint det ser ut på bilderna, men konstigt med snö?? Har dom mycket snö i bergen runt där du bor? Jag fikade med mamma igår. Fikade föresten, vi tog bara varsin slät kopp kaffe...



Träna inte ihjäl dig. Ha det bäst, Anna

2010-03-15 @ 19:15:03
Postat av: Linda

Hej Anna :)

Ja, det löser sej ju alltid på nått sätt, även om det inte är planerat :) Ja, det är ganska mycket snö i bergen. Ja, mamma sa det. Men då fikar man ju inte, då tar man en kaffe :) Känns det konstigt nu när båda era barn är bortresta? Kram!

2010-03-17 @ 07:16:00
Postat av: anna

Ja, det känns lite konstigt och tomt när ni inte finns runtom. Ni är ju inga barn längre men inte riktigt vuxna heller...;)



Det är gott att läsa att ni har det bra, båda två på var sitt håll och ganska gott att tjöta utan er också!;)



Kramar

2010-03-17 @ 19:11:40
Postat av: mamma

håller med dig anna, kul att följa dom och skönt att tjöta utan dom hihi, ibland iaf...;P Love u

2010-03-19 @ 22:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0