18/3-2010

Internet funkar igen! Woho! :) Nu kan jag fortsätta med bilderna från spring break. Och mamma, bilderna finns ju längre ner som jag la upp tidigare. Du får scrolla ner :)


Jo, vi åkte med kedjorna på däcken, sakta men säkert tog vi oss framåt. Vi åkte och stannade vid olika ställen. Maria hade varit där förra året, fast på sommaren, så hon visste lite vad som var värt att se. Här kommer biler från våra stopp.


                                                        Ett av fallen vi såg


                              Ett väldigt högt berg. Det är svårt att se på bild hur högt det verkligen är.



                                     Mirror lake


                          Gänget framför Yosemite-fallet. Det femte högsta vattenfallet i världen.



                             Hela Yosemite-fallet

Efter trippen till Yosemite var det sedan dags för Highway 1. Men nu blev vi en man mindre för Morgan var tvungen att stanna på skolan för att spela in sin musik. Han håller på att spela in en skiva. Har faktiskt inte lyssnat på hans låtar så kan inte säga om han är bra eller dålig eller vad det är för musik han spelar. Men imorgon kanske vi ska åka till hans spelning, så då kan jag berätta om det är något att lyssna på :P




Vi stannade på vägen, som gick precis jämte havet, för att ta lite kort. Det blåste lite den dagen så det var jättestora vågor. Hade varit kul att bada men det var alldeles för kallt!



Ett kort från bilen. Blev inte så där jättebra men man ser i alla fall ungefär hur nära man är. Det var jättefint att åka utmed havet sådär. Motorvägen går hela vägen till LA, det är något jag skulle vilja göra. Många säger att det finns jättefina stränder utmed vägen.


När vi var framme i Santa Cruz så blev det lite solning på stranden. Vi hittade ett bra ställe med lä, men solen flyttade sig så snabbt att vi var tvungna att flytta på oss. Då blev det genast lite kallare när vi låg i blåsten. Men det var ändå skönt att ligga på stranden för första gången!


När vi kände oss klara på stranden tog vi en promenad ut på piren. Där fanns det lite affärer, restauranger och lite sälar som låg i vattnet och latade sig.



Från långt håll trodde jag att det var en haj först för dem låg under vattnet med bara en fena upp och då såg det ut som fenan på fyggen på en haj. Jag blev riktigt rädd där ett tag. Men sedan började dem låta så då lugnade jag ner mej när jag förstog att det var snälla små söta sälar :)


Efter att vi tagit en tur på piren så tänkte vi att det kanske var dags för att kolla efter en plats att sova. Vi tog bilen och åkte in till downtown Santa Cruz och trodde att vi hade hittat ett ställe. Det stog en stor hotell-skylt på en byggnad i ett gatuhörn, så där gick vi in, men vi möttes inte av en reception och så som det brukar vara på ett hotell. Utan där inne var det fullt av stolar och bord och en disk där man beställde mat. Vad var det här? Har dem både hotell och något burrito-restaurang-ställe? Är hotellet på övervåningen? Nej, så var inte fallet! Det där hotellet hade stängt igen för flera år sedan. Men varför inte ta ner skylten? Och varför lysa upp skylten? Det behöver dem ju inte göra om det inte finns ett hotell där. Men så tänkte inte dem tydligen. Men så vi åkte vidare, fick ett tips på vart vi skulle åka av han som jobbade på burritostället. Så tillslut hittade vi ett hotell, University Inn blev det. Det var helt okej faktiskt. Efter att vi hade checkat in och så gick vi till stan för att äta. Det blev indisk mat. Jag tog ris och någon chicken matala eller vad det nu hette. Det var väldigt gott faktiskt. Och efter det hade vi tänkt att vi skylle gå till ett frozen yogurt-ställe vi hade passerat på vägen till restaurangen. Men vad ligger inte precis jämte restaurangen om inte Coldstone! Det är verkligen den godaste glassen jag någonsin ätit. Det är faktiskt godare än B&J. Jag tog chokladglass med brownies i, såååå gott! Efter att vi var väldigt mätta var det dags för bio. Det blev Brooklyns finest. Missade de 8 första minuterna för jag råkade visst somna till reklamen ;) men det var inget speciellt jag missade. Den var väll helt okej filmen. Var ju väldigt trött innan filmen men somnade inte någon gång under den, så det måste ju betyda att den inte var helt kass. Men det var ju väldigt mycket skutningar hit och dit, och blod som skvätter upp och ner, och så kan jag inte säga hur det slutar om ni vill se den, men det var ju inte så man hade hoppats.



Dagen efter blev det som vi hade trott: molningt och till slut kom regnet. Så det var bara att inse att våran resa var slut, så vi åkte hem vid 12. Jag är ju så rolig att åka bil med så jag sov verkligen heeeeela vägen hem, 2 timmar! Jag kan verkligen inte hålla mej vaken när jag åker bil. Det är bara så skönt att sova i bilen :)
Men för ett första spring break så var det helt okej! Vi tog det lugnt och samlade krafter inför slutet av terminen, det är ju inte mycket kvar nu. Om mindre än två månader är jag ju hemma igen. Men innan dess ska vi sola, vilket vi ska göra imorgon. Inga lektioner, så vi ska ta vara på tiden! :)

Ha det bra där hemma, nu blir det bingen för mej!

XOXO


Kommentarer
Postat av: mamma

lilla gumman. klart att jag har skrollat ner, men ibland så försvinner faktiskt bilderna vet inte varför,det är ara en vit bild med ett kryss uppe på vänstra hörnet hahavet inte varför men nu är det bilder <3<3 love u

2010-03-19 @ 23:12:58
Postat av: Anna

Och vilka bilder, det ser ju jättefint ut!! Kul för dig att se lite mer än bara salar och fotbollsplaner..;)

och kul för mig också:)

kramar

2010-03-20 @ 11:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0