22/3-2010

Vad hände i helgen? Jo, i fredags åkte vi till Modesto (ungefär 1.5 timme från skolan) och kollade på när Morgan spelade. Han spelade på ett litet kafe och vi var ganska många från skolan som åkte, vi var ca 10 stycken. Så det kunde ju varit ganska kul, men jag blev så himla pollen-dålig. Belv jättetrött och det kliade och rann i ögonen och nyste gjorde jag hela tiden. Det var inte så roligt. Det fortsatte så lördagen också så jag var tvungen att köpa några tabletter. Hittade faktiskt dem som Matilda har hemma och dem funkar jättebra. 


Morgan när han spelade. Det var faktiskt bra. Lite lugnt akustiskt var det.



Men bandet som spelade efter var ju inte alls lika bra. Dem hade två gitarrister, en basis, en pianist och en trummis, och det var som att dem spelade lite ackord alla på samma gång. Det lät inte alls bra!
 

På vägen hem stannade vi på In and out, ännu ett hamburgerställe.




På lördagen hade vi match kl 10 på morgonen. Vi spelade mot St. Mary's club team och vi vann med 5-0. Jag spelade vänsterytter den här gången. Vi har bytt från 4-3-3 till 3-5-2, så då har jag blivit kant igen. Det var ett tag sen jag spelade det nu, har ju varit back de senaste åren, men det var kul faktiskt :) Det gick ganska bra i första, men sen i andra gick det inte alls så bra. Pollen gjorde mej så himla trött så jag kunde inte konsentrera mej alls. Kommer inte ihåg att jag var så dålig i Sverige, men det kanske är lite annat pollen här borta. I alla fall, så efter matchen tog jag en nap och sen åkte vi till Berkeley en sväng för frozen yogurt och sen blev det en film på kvällen.

På söndagen bestämde jag och Heidi för att åka in till San Francisco. Vi hade med oss guideböckerna som jag fick av Tommy :)



Här är jag framför City Hall :) Vi gick av bart-stationen precis jämte och hade kollat på kartan hur långt det var till Golden Gate Park, dit vi ville gå, och vi tyckte att det tar väll inte så lång tid. Några blocks bort bara. Men sen frågade vi nån efter vägen för vi visste inte vart vi skulle gå, och han berättade för oss att det inte var någon bra ide att gå. Det hade tagit ganska lång tid, så vi fick ta bussen, vilket tog 10-15 min. Så det hade ju tagit en stund att gå dit. Och vi gick runt i ett område som inte kändes sådär jättesäkert, vi såg nämligen en drugdeal mellan två skummisar precis nån meter jämte oss. Det var lite läskigt faktiskt. Men vi tog bussen till Golden Gate Park och det var jättemysig där.






Efter att ha legat i gräset en stund blev vi ganska hungriga och vi bestämde oss för att gå och äta. Det blev thai-mat den här gången. Vi beställde en yellow curry-gryta med kyckling, den delade vi på och så köpte vi en ris var. Det var vääääldigt gott! :) Efter det så bestämde vi att det var dags att gå hem. Vi virrade runt för att hitta rätt busshållplats och tredje gången gilt! :) Och det är inte varje dag man ser en sovande man med byxorna nere vid knäna på en buss minsann, men det gjorde vi. Jag tyckte inte det såg ut som att han hade kallingar heller, men Heidi tyckte att han hade ett par hudfärgade. Vem vet? Lite roligt var det i alla fall!

Imorgon blir det gymmet 6.30, så jag ska faktiskt gå och lägga mej nu, lite tidigt för en gångs skull! Vet inte varför, men det slutar alltid att man somnar vid 23.30 om inte senare, även om jag sagt att jag ska lägga mej tidigt :)

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0