28/3-2010

Nu var det några dagar sedan jag skrev. Det var vart lite mycket att göra, har inte blivit att jag suttit framför datorn så mycket. Men nu är jag tillbaka :)

I fredags åkte jag, Maria, Peter och Oscar till Napa Valley. Och eftersom inte min mamma visste vad det var så kan jag berätta att det är ett känt vinområde med massa vinodlingar och så. Det var jättefint där. Vi åkte in till downtown först för att få lite vägbeskrivningar och det var jättemysigt. Tog inga bilder på det, men det blev en från ett skyltfönster som jag tyckte var lite intressant :)



Här är bilder från den första vingården vi åkte till. Det var jättefint där och jättefin utsikt också!



Lite svårt att se men det är massa vinodlingar här på bilden.





Det här är från den sista vingården.



Maria, jag och Peter. Oscar ville inte vara med på bild så han ville ta kort istället!  




I lördags hade vi match och dagen började bra för mej. Coachen sa att vi skulle samlas 10.30 när kafeterian öppnar så vi kan äta innan vi skulle åka. 9.50 ringer en av våra lagkaptener och undrar vart jag är. Då hade våran Coach tydligen skickat ett sms om att vi skulle samlas 9.45 istället men det hade inte jag fått. Så då blev det bråttom. På med matchkläderna och packa väskan och sen sprang jag iväg!

Laget vi skulle möta har spelat i våran serie innan och det var våra största rivaler, så alla "gamla" var väldigt taggade för dem ville inte alls förlora mot dem. Dem berättade att matcherna mot dem brukade vara värre än dem som jag tyckte var illa i år. Dem hade börjat bråka och slåss på riktigt. Så riktiga fighter på fotbollsplanen var det. Själv kan jag inte riktigt förstå det när man spelar fotboll. Så är det ju inte alls i Sverige. Har inte vart med om någon fight på planen. Här borta är det väldigt vanligt. Och dem börjar tidigt också, och är det inte spelarna som slåss så är det nästan föräldrarna, så det är väll därifrån det kommer.

Men matchen gick ganska bra för oss. vi började lite dåligt men det blev bättre och bättre. Och i tredje halvlek (vi spelade 3x30) så gjorde Alyssa ett inkast till deras straffområde (ja, hon kastar huuuuuur långt som helst!) och på nägot vänster så gör dem självmål och det målet vinner vi på. Så alla "gamlisar" var väldigt glada efter matchen och självklart vi nya också, det är ju alltid kul att vinna.

Jo, vet ni? Maria berättade att dem visar Män som hatar kvinnor på biosalongerna här i USA. Inte på dem största, men på några små. Det är ju ganska coolt :) Jag har ju inte sett den än så jag fick låna filmen från Maria. Hon hade både ettan och tvåan. Så den ska jag se på ikväll innan jag går och lägger mej. Innan dess ska jag tvätta, kanske göra läxa och träffa Heidi efter att hon har sprungit ett halv-maraton-race :)

XOXO


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag röstar fem på din bikini. Hoppas du kan rösta tillbaka! :) Dom jag gjort finns på min blogg. Puss

2010-03-31 @ 00:40:12
URL: http://madeleinerolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0