30/4-2010

Exakt 12 dagar tills jag åker hem. Tiden går ju så himla fort! Våren har bara flugit iväg. Jag vet inte vart den har tagit vägen. Men kul har jag haft det i alla fall! Fast just nu sitter jag med ett problem. Min diskho (eller säger man så? Glömmer ju av svenska ord ibland:)) ser ut så här:




Vet inte om ni ser det så bra, men det är i alla fall stopp och det har det vart i en vecka nu så det har blivit jätteäckligt. Det har varit vatten nästn ända upp, men idag så har det böjat sjunka undan av någon konstig anledning så nu kommer allt de äckliga fram. Yeeii!! :) Ska låta det sjunka undan lite mer så ska jag göra rent det sen.

En skolvecka kvar bara. Inga lektioner mer utan nu är det bara slutprov som gäller och plugg inför dem, sen är jag klar. Har två prov och en uppsats, där jag har en sida kvar vara, kvar. Sen är jag klar med mitt första år på college och det bär av hemåt :)

I onsdags var det room draw, alltså man fick välja rum till nästa termin. Jag, Maria och Heidi hade ju pratat om att vi kanske skulle skaffa en lägenhet men det blev inte så. Kontrakten är skrivna på ett halvår eller ett år, så då skulle jag få betala när jag inte bor där i ca 4 månader, så det är bättre att bo på campus tyckte vi. Jag ska bo med Maria igen :) Det ska bli kul att bo med henne igen, det har faktiskt varit lite tomt och ensamt att bo själv. Det kan vara skönt att få vara ensam ibland, men hon är inte så ofta på skolan ändå så jag får tid att vara själv annars också.


Idag har jag varit ganska trött. Var uppe lite för länge igår :) Klockan 7 på morgonen somnade jag och sen var jag tvungen att gå upp kl 9 för att hjälpa coach med något jobb (sånna grejer man får göra om man är freshman). Så jag sov inte så där jättelänge :) Men tog en nap på tre timmar i eftermiddags men är fortfarande trött. Men kul hade vi igår i alla fall. Vi åkte till Berkeley, men inte Blakes den här gången. Bestämde oss för att prova nått nytt. Först gick vi till ett ställe som hade varit ok om inte bandet som spelade hade varit så himla dåligt och om inte musiken hade varit så hög att man inte ens kunde höra sina egna tankar. Så vi gick vidare till ett biljardställe. Det var mycket bättre. Spelade inte biljard men hade kul ändå :) Sen när vi kom hem vid 3 på natten så var det svenskarna som var uppe och lyssnade på svensk musik. Det blev lite Lena ph, Magnus Uggla, Gyllene Tider och lite sånt. Och så var vi uppe och pratade alldeles för länge! :) Men det var kul, haha!

Imorrn ska det bli fint väder och vi pratade om att åka till någon strand kanske. Har inte gjort det än så det kanske det blir imorgon.

Ska väll försöka göra rent diskhon om det går för sej. Önska mej lycka till :)

Kramar

Kommentarer
Postat av: mamma

bläk,v äckligt.Va har hänt. (de heter diskho)Har du nån sån där sugpropp du vet som du & amanda fick när ni fyllde 20? Bra att du bestämt att du ska bo på campus.kostar ju lite menar jag. Lena undrar om du kan jobba hela juni heltid för nån ska gå på högskolan då. Snart kommer du hem bara 12 dagar kvar,längtar efter dig.Lcka till med dina slutprov.

Mattis & Ksen hälsar puss & kramis <3<3

2010-05-01 @ 16:29:38
Postat av: Linda

Ja det kan jag nog :) jobbet alltså! det vill jag gärna göra mamma! men jag börjar på campingen 28 juni tror jag. ja snart kommer jag hem :D woho!! skanar er med, kramisar och pussisar

2010-05-01 @ 19:38:26
Postat av: mamma

kan du ta reda på när du börjar på campingen så ska jag prata med lena. puss puss

2010-05-02 @ 13:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0