3/5-2010

Vet ni vad jag har kommit på? Om man har fått stopp i handfatet (och det är ju handfat det heter, inte diskho!:)) så behöver man inte använda sig av sugpropp eller något annat. Gör så här:  fortsätta använda kranen som vanligt. Det blir ju mycket vatten till slut men det gör inget. Sen efter ett tag blir det lite äckligt, massa mojs på kanterna och så, men det är sånt man får stå ut med. Sedan när du har klarat dej igenom dessa 10 dagar (ungefär) med detta fräscha vatten så märker du att det helt plötsligt börjar sjunka undan. Det är ett bra tecken. Låt det sjunka undan tills, helt plötsligt, det som har stoppat upp vattnet (hår) simmar upp till ytan. Då tar man bara en plastgaffel och fiskar upp det. Sedan måste handfatet renas lite, men efter det så är det som nytt :) Och då behöver man inte köpa sej en sugpropp eller nått annat :)

Igår var det poolparty här på skolan :) För en gång skull så öppnade dem poolen, trodde jag skulle ramla baklänges när jag hörde det. Det är nämligen så att alla andra får använda poolen utan studenterna på skolan. Det är ju väldigt logiskt! I alla fall så tvättade jag på morgonen och sedan gick vi till poolen och solade och badade. Sedan på kvällen pluggade vi lite till ett slutprov som vi hade idag. Vet inte riktigt hur det gick. Läraren är lite finurlig av sej så man vet aldrig vad han tycker. Men han är en sån lärare att om han gillar en så får man bra betyg. Och jag tror nog att han gillar mej så jag hoppas det gick bra :) Annars så har jag skrivit lite på min sista uppsats och så svarade jag på frågor om ett av de två kapitlen som vi ska ha prov på i biologi. Bno ska göra andra kapitlet så vi ska byta sen.

Ikväll är det Spring semi-formal dance. Tjejerna i laget ska göra det till en kul grej. Dem har alla tatt hit sina balklänningar och ska klä upp sej. Jag får ta min enda klänning som jag har, fast den har jag inte använt så ofta så det är lugnt. Vi ska träffas kl 21 så jag ska göra iordning mej snart.
och imorrn ja, då ska jag och Maria (swede) åka till någon strand och pressa järnet :) haha! Inga mer lektioner så vi ska åka vid 11! Det ska bli skönt!

Nä nu måste jag gå. Ska ta med kameran så ni får se lite bilder sen!

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0