31/10-2010

Happy halloween :)

Har ni gjort något speciellt idag på halloween-dagen? Här är det, som ni kanske vet, jättestort med att klä ut sej. Maria klädde ut sej till katt på jobbet idag och det har jag sett att många andra gjort också. Och igår var jag utklädd faktiskt :) Det var jag, Lina, Rasmus, Mattias, Mattias bror, Möse och Slatko som åkte till Berkeley en sväng på kvällen. Men det var bara jag och Lina som tog det där med halloween seriöst och klädde ut oss. Lina var en fånge med en randig fångemössa och tröja. Jag försökte vara pirat med ett par stövlar, svarta jeans, vit tröja, pirathalsband, svärd och piratmask. Men det gick nog inte så bra för Rasmus klagade hela tiden på att jag var en usel pirat. Så det var väll inte så jättelikt :) haha!

Igår spelade vi match mot Simpson. Första matchen vann vi med 1-0, så vi visste att det skulle bli ett tufft lag. Men i halvlek så visste vi inte om vi mötte rätt lag för vi ledde redan med 4-0. Alla var jätteglada och tyckte att det var skitkul att spela, utom jag. Jag tyckte att jag spelade så dåligt så jag var jättearg bara. Så arg att det kanske kom en tår eller två. Jag började på bänken i andra halvlek och så kom jag in efter 15 min kanske. Då fick jag spela vänster mitt igen. Har inte gjort det sen de två första matcherna så det skulle bli kul. Och eftersom jag tyckte att jag hade gjort en så dålig första halvlek så fick jag se till att göra en bra andra halvlek. Och jag sa till mej själv att jag ska banne mej göra mål! Och tro det eller ej, men det gjorde jag. Och inte bara ett utan två! Båda var från hörnor och den första så gjorde jag en stående bicycle kick som hamnade nere vid högra stolpen. Den andra var på volley med högern. Ja, ni läste rätt: högern! Det ni :) haha! Alla blev så glada när jag gjorde mål och då blev jag också så glad så det kan ha kommit lite kiss i brallan :)

Idag har jag spenderat drygt 3 timmar i fotolabbet och framkallat bilder till fotoklassen. Ska ha 15 bilder tills på fredag och jag har bara 8. Plus att jag har 3 exams den här veckan. Jag kommer att ha mycket att göra!

Nu ska Lina sova över här med mej och Maria för hon vågar inte sova själv. Hon har nämligen varit på bio med LB och Erica. Dem kollade på Paranormal Activity 2. Dem frågade om jag ville följa med men då skulle jag inte sovit på flera veckor ju. Det kunde jag inte riskera. Så Lina vågar inte sova själv så vi får se hur många nätter hon kommer sova här :)

Hoppas ni har det bra!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skoj att du fick göra mål det var på tiden:)). Ni verkar ha roligt glöm inte skolan bara. Snart är du hemma igen fort det går och jag går utan gips. Ses snart minif

2010-11-04 @ 14:17:21
Postat av: Storf

Så du har tagit bort gipset nu? Vad bra :) Känns det konstigt då? Yes, tyckte att det var dags att göra mål :) hihi!! -Storf

2010-11-05 @ 05:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0