17/10-1020

Vi förlorade matchen :( Jag tror att vi var nervösa och så kunde vi inte riktigt spela vårat spel. Deras första mål kom från ett skott utifrån och våran målis stog för långt ut så hon hann inte tillbaka. Vi skapde chanser också men antingen skjuter vi utanför, på målvakten eller en lös blöjboll som knappt rullar fram, då är det inte lätt att göra mål. Men med 2 min kvar får vi en hörna och vi petar in den. Då står det 1-1, och i USA går man alltid till övertid
(2X10 min) om det står lika (men har ingen aning varför. Har frågat men det verkar som att ingen amerikanare vet heller:)). Efter två minuter av övertiden kommer deras målis ut för att rädda ett skott, returen hamnar på våra fötter med öppet mål, men som alltid, utanför! Sedan i andra övertids-delen lobbar dem bollen över våran målvakt och dem vinner. Det var jättetråkigt, men det är inte kört för oss ändå. Nu har vi båda en förlust var. Förrästen, det var den bästa matchen jag har spelat på länge. Var väll trött på att bara "göra mitt jobb" så jag bestämde mej för att göra lite extra :) hihi! Spelade hela matchen, nästan 120 min och jag har sån träningsvärk idag! Det var längesen jag spelade så länge för Coach brukar alltid byta ut oss (det är nått speciellt med Amerika och byten, så fort det är obestämt antal byten så gör dem minst 6 byten varje match).

Vet ni? Idag var första gången som det regnade sen jag kom hit! Och det var faktiskt skönt med lite kallare väder och regn. Då kan man bara sitta inne och ta det lugnt och inte ha dåligt samvete för att man inte har varit ute på hela dagen. Så idag har jag inte gjort någonting alls förrutom att göra klart min läxa :)

Nu ska jag gå och sova så jag orkar träna imorgon!

XOXO

Kommentarer
Postat av: mamma

Tråkigt att ni förlorade men kul att det gick bra för dig.:-)Försök att göra de där lilla extra varje gång så går de nog alltid bra för dig,för jag vet att du är bra,bara du tar i lite. Kan du köpa med en mascara som dom gör reklam i på tv,kommer inte ihåg vad den heter men ska ta reda på det.Kajsa kan få den i julklapp.Ha de bäst<3<3 Love U Pussi pussi

2010-10-18 @ 11:53:16
Postat av: matilda

heej. Kan inte du ringa på skype ikväll, om du kan:) Jag har typ fyra prov denna veckan, så jag skulle behöva lite hjälp med att fatta:) Synd att ni förlora men ni vinner nästa... Ha det bra, jag längtar tills du kommer hem<33

2010-10-18 @ 12:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0