4/10-2010

I lördags spelade vi ju match igen. Den här gången var det mot Mills, ett college med bara tjejer. Dem vi spelade mot i tisdags, som vi vann mot med 8-0, hade vunnit med 2-0 mot Mills, alltså kunde dem inte vara så jättebra. Men det var inget mot vad dem var, dem var ännu sämre, om man får lov att säga så. Jag spelade back och hon som spelade topp var så liten och spinkig att jag var rädd att nudda henne. Och några roliga händelser från matchen:

- En forward stog några meter bakom mej (jag spelade back) och stog och kollade lite vad som hände. Tränaren måste säga till henne att hon är offside och måste ställa sej i linje med backlinjen eller framför. Hon "Jaha, okej" helt ovetande om den regeln. Jag började nästan skratta.

- En av deras backar skulle rensa och får en konstig skruv på marken. Hon viker sej och börjar skratta. Ännu en gång håller jag mej för skratt.

- Jag går in i en duell och helt plötsligt hör jag ett skrik. Då blev motståndaren rädd och jag ser att hon gömmer sitt ansikte i händerna.

Det här var några där jag var inblandad. Är hundra på att det var massa andra roliga saker som hände också :) haha!

Som ni förstår var dem inte så bra och det stog 10-0 i halvlek. Andra halvlek var bara jättetråkig och vi gjorde "bara" två mål till. Men vi får väll vara nöjda med resultatet ändå :)

Efter matchen åkte vi till Emeryville och gick på bio igen. Den här gången såg vi "The social network", filmen om han som skapade facebook. Den var bra och det var intressant, men den började ju alldeles för sent för mej. Vi skulle gått på 21-bion men vi kom precis kl 21 och det var redan slutsålt så vi fick gå på 22.30-bion istället. Det slutade ju med att jag slumrade till en sekunde eller två under filmen :) Men den var faktiskt bra, jag lovar! :)

Igår åkte vi in till San Francisco för en gratis festival. Det var väll helt okej men jag insåg att det finns en orsak till varför jag inte har varit på festival. Jag är nog ingen festivalmänniska :) Man gick så mycket så jag fick ont i ryggen och axlarna, jag var hungrig och det fanns inget gott att äta. Det fanns bara bajjamajjor så jag ville inte gå på toa och det var grus och sand överallt så jag var jättesmutsig. Vad jag är mesig :) haha!

Nu ska jag gå och äta middag och sen blir det läxa hela kvällen. Så roligt!!

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0