20/9-2010

Tänkte berätta lite om matchen i lördags. Vi mötte Westmont (tror aldrig att vi har mött dem tidigare, men kommer inte riktigt ihåg:)) som kommer från Santa Barbara, LA. Dem hade spelat mot William Jessup, det laget som är i våran serie som vi förlorade mot, och vunnit med 2-0 så vi visste att dem skulle vara bra. men för att vara så bra förberedda som möjligt så måste man ju värma upp :)



Kolla skotttekniken! ;)

Och sen är det dags för uppropning (eller vad man nu ska kalla det:))




Sen kör vi våran ramsa, som innan varje match. Vi gungar från sida till sida allihopa samtidigt och så börjar vi med att viska hawks, hawks, hawks, och så säger vi det högre och högre och tillslut så skriker vi HAWKS, HAWKS, HAWKS!!




Sen började matchen och vi började lite ostadigt, men sen efter 20-25 min kom vi in i matchen igen och vi spelade ganska och båda lagen hade chanser. Med ca 5 min kvar har vi en frispark som LB skjuter i ribban, tusan! Sen efter nån min bara så slår en Westmont-spelare ett inlägg och en forward är fri och nickar ihop med Sabel, våran målis, och på nått sätt så går bollen in i mål :( Andra halvlek så spelar vi jättebra och har massa bra lägen men vi våra skott blir bara mösiga, typ fjösbollar som rullar utanför eller som är lätta för målvakten att ta. Så igen så får vi inte in bollen och vi förlorar med 1-0. Tråkigt igen! Men vi får öva på att få in bollen i mål!


Och det man övar på uppvärmninen tar man med sej in i matchen ;) moahahaha! Ska skicka videon till dej pappa så att du lär dej lite!


Nu ska jag iväg till kafeterian och äta och sen ska jag och Tom plugga till vårat prov i Statistics som vi har imorgon. Här börjar man inte flera dagar att plugga som hemma i Sverige, utan här är det nån timma dagen innan. Det räcker ;) Man har ju open book och så får man ha med sej alla notes så man behöver ju inte komma ihåg så mycket! :)

Hoppas ni har det bra!

puss och kram

Kommentarer
Postat av: mamma

Vill oxå se video pussi<3<3

2010-09-21 @ 10:37:41
Postat av: Linda

men du kan ju allt redan mamma :) jag behöver inte lära dej spela fotboll! ;)

2010-09-22 @ 07:00:51
Postat av: mamma

Hahaha, de klart jag kan. Bra att du ska lära pappa lite det behöver han. :-) pussi pussi

2010-09-22 @ 12:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0