20/4-2011

Det har varit mycket nu de två sista dagarna. Igår hade vi träning och lektioner, sen var det att duscha snabbt för att vara fotograf-redo till Relay For Life. Det är ett event för att samla in pengar till cancerforskningen och det görs över hela USA och ett par elever på skolan plus en tjej från organisationen hade anordnat det här på skolan. Eftersom cancern aldrig sover ska eventet hålla på i 24 timmar och det är meningen att vi inte heller ska sova (fast jag var tvungen att göra det, jag fungerar inte annars:P). För att vara med var man tvungen att ha ett eget lag och under dessa 24 timmar är det meningen att en person från varje lag ska gå runt en bana för att också symbolisera att cancern aldrig sover. Samtidigt har varje lag ett tält där man säljer lite olika grejer för att få in pengar som går direkt till cancerfoskningen. Och för att göra det lite roligare hade vi massa olika tävlingar lagen emellan! Jag tror dem sa att det var ca 200 st som var med så det blev riktigt lyckat plus att vi samlade in ungefär 3500 dollar.


Här är banan vi travade runt på och så ser ni några äv tälten.

Hinner inte lägga upp mer bilder nu för jag måste faktiskt gå och lägga mej. Lägger upp mera bilder imorgon. Sista dagen i skolan för den här veckan, sen har vi påsklov. Det är tyvärr bara en dag men det är alltid något :)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0