12/8-2011

Hej igen,

Nu är jag framkommen efter en flygresa som kändes som en evighet. Själva resan gick bra den här gången, till och med min resväska hittade till SFO :) Men det började inte lika bra. Precis när jag gick ur bilen på Landvetter kom jag på: GRISEN!! Jag glömde grisen! Hur kunde jag glömma grisen? Min älskade gris som varit med mej sedan jag var 1 år låg kvar på sängen hemma. Och varken mamma eller pappa ville åka hem och hämta honom så jag var lite småtjurig ;) Är jag 22 år?

Men det var inte det enda som blev knasigt. Ida jobbar ju på SAS vid incheckningen så hon skulle få äran att checka in mej, bara att det inte gick och ckecka in mej. Alltid ska det vara något som krånglar, tur att jag var i tid den här gången i alla fall. Men till slut löste det sej och jag fick ett boardingkort!

Första flyget var på 30 min till Köpenhamn och det var inga konstigheter. Det andra var på 8 ½ timma till Toronto och det gick också bra. Bara att jag var så himla hungrig och maten var inte att hurra för. Först så fick vi varm mat och flyvärdinnan frågade om jag ville ha pasta eller kyckling. Kände mej ganska sugen på pasta så jag körde på det. Sen frågade hon min granne: Chicken or vegetarian pasta? Vad då vegetarisk? Det sa hon inte till mej ju och det ville inte jag ha. Så jag åt några pastalängder och en fralla, mums! Tur att jag hade med mej godis så jag kunde stilla hungern lite :P Sen nån timma innan landning så kom dem med någon varm wrap. Då fick vi välja mellan kyckling eller grönsaker. KYCKLING TACK! Så jag började äta men förstog snabbt att det var något som var fel. Smygkikade på grannen och han hade fått en Indian spicy chicken, själv hade jag fått en Indian spicy vegetable. Då började det ryka ur öronen på mej kan jag lova! Men väl på flygplatsen fick jag tag i lite mat :)

När jag hade landat på SFO så var min nya roomie Erica så snäll att hon kom och hämtade mej :) Jag fick verkligen inte ta taxi själv :)


                                                                  Jag och Erica förra året

Jag kom fram till skolan vid 1-tiden, somnade vid 2 och vaknade vid 5. Nu är klockan 8 så jag har varit vaken ett par timmar nu :) Som tur är blev våran första morgonträning inställd idag. Fast det hade ju inte gjort mej något, jag var ju vaken ändå :) Men skönt att ta det lugnt de första timmarna och inte behöva springa skiten ur en när man varken sovit eller ätit bra på 24 timmar. Så jag hoppas att frukosten öppnar snart så att jag kan få äta för snart tror jag att Erica vaknar av att min mage skriker så högt efter mat :)

Hoppas ni hr det bra där hemma allihopa!
Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0