02/02-2011

Idag är det den 2 februari och det betyder att min mamma fyller år! :)

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MAMMSEN!

Hoppas du får en bra dag där hemma i slasken :)


(Tänkte lagt in en lite rolig bild på mamma som jag hittade på minneskortet från att matilda och kajsa hade varit i farten, men internet är så segt så det gick inte att ladda upp. Det fick bli en liten finare bild istället:))

Just det ja, jag har glömt att berätta att vi hade avslutning med fotbollen i lördags. Det var samma som förra året att föräldrar fick komma och så åt vi middag, vi hade ett bildspel, coach hade ett av sina lååååånga tal och så blev det tårta också. Tog med mej kameran men batteriet var så klart inte det bästa, men jag hann ta kort på tårtan i alla fall och den ska jag lägga upp när internet är lite snabbare.

Och Maria var där. Det var jättekul att träffa henne igen. Jag har bara träffat henne en gång i år och det var innan en lektion så vi hann inte prata så mycket. Och jag tror inte vi kommer träffas så jätteofta för hon jobbar ganska mycket och har hon ju lektioner och läxor. Och sen är hennes pappa väldigt sträng. Även fast hon är 22 år så måste hon vara hemma vid 22, och han måste alltid veta vart hon är, och hon får inte ens sova över hos mej på skolan. Jag tycker synd om henne för jag märker att hon tycker att det är jobbigt. Hon kan ju aldrig vara med om vi hittar på något. Jag tycker hon ska flytta hemifrån för det skulle vara mycket bättre, men det kommer hon nog inte göra förrän hon gifter sej. Det är en riktig kulturkrock!

                      Jag och Maria förra året på avslutningen

(Anledningen till att jag kan lägga upp dessa bilder är att jag kopierar dem från facebook, bara så ni vet:) Internet är fortfarande segt!)

Hoppas ni har det bra!

XOXO

PS. Pappa, du undrade varför vi är så mycket efter i matten. Det är ju för att vi bytte mattekurs till en lättare efter 1.5 vecka och då hade vi missat ca 8 läxor ungefär. Vi har 1-2 läxor till varje lektion 3 ggr i veckan så det kommer ju mer och mer hela tiden samtidigt som vi försöker att ta ikapp. Men nu är det inte långt kvar! Till helgen ska vi vara i kapp och då är det till att plugga till provet som är på onsdag. WOHOOOOO! :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack min snälla,söta dotter för fin komplimang & gratulation. Men undrar så vad det kan va för kul bild som du har på mig. Skulle gärna vilja se den fast kanske inte här på din blogg,för då får ju alla som går in här o läser se den. Jag vet vad du menar med segt internet,så lever jag varje dag,Linda. Min data tar typ ett halvår att starta upp,känns de som. Såååå seg. Hoppas detgår bra med matten,fast de vet jag ju att det gör,du är såååå duktig. Vi hörs kanske på skype ikväll. Ha de bäst & hoppas du sover gott när jag skriver detta. Pussi pussi <3<3 Love U

2011-02-02 @ 12:26:47
Postat av: Pappa

Hej lindis:). Bra tips nu blir det hårda krav i framtiden. 22:15 gäller helger och 20:00 vardagar annars utegångsförbud. + att alla läxor gjorda.

2011-02-04 @ 03:04:48
Postat av: Linda

Varsegod mammsen :)Jag kanske kan lägga upp den sen, haha! Var inte orolig mamma, det är inte så många som läser :)



haha! visst låter det bra pappa? :)

2011-02-05 @ 00:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0