4/2-2011

Amerikanare är allt underliga. Efter lektionen idag gick jag direkt till gymmet och som vanligt är man ju ombytt, det är väl självklart? Men inte för amerikanare. Det var en kille som tränade med vanliga skor, jeans och en vit tröja. Sen när han har tränat klart så tar han på sig sin skjorta och så går han iväg. Det var nästan så att jag började skratta! Men det var inte första gången det hände. Förra terminen såg jag tjejer som tränade med vans och jeans och en annan hade joggingbyxor och uggs. Som jag sa, amerikanare är allt underliga!

En annan sak som jag har tänkt på är att dem inte är lika noga med att borsta tänderna som vi är i Sverige. Vi borstar ju våra tänder morgon och kväll, men jag tror inte jag har sett Maria borsta tänderna en enda gång innan hon går och lägger sig. När vi var i Oregon och sov på hotell gjorde inte dem tjejerna jag delade rum med det heller. Och i Sverige borstar vi tänderna efter vi har ätit frukost på morgonen, här i USA gör man det precis innan man äter frukost. Vad är det för mening? Det smakar ju konstigt och så blir ju tänderna "smutsiga" med en gång. Som jag sa, amerikanare är underliga!

Idag blir det kanske en tur till San Fran och Twin peaks. Det är ju så himla fin utsikt därifrån och Lina har inte varit där än. Den här bilden tog jag förra året jag var där:



Hörde att det hade snöat igen. Imorgon ska vi nog sola lite. Moahahahahaha!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman! Fy va sykligt de låter,går dom till lektionerna sen då & luktar svett, haha med stora svettringar under armhålorna,bläk inte nice alls. Du får väl lära dom ett & annat,LInda. Borsta tänderna måste man ju,inte gott att kyssa en amerikan då. Ta många kort nu på utsikten & lägg upp dom så vi får se. Hoppas allt är bra & att ni kommit i fatt med matten. Skypa ikväll kanske.kramis kramis<3<3miss u :D

2011-02-05 @ 10:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0