9/2-2011

Vet ni vad som hände igår i matsalen? Jag hade precis hämtat mat och skulle gå och hämta kniv och gaffel. Jag upptäcker att gafflarna är slut så jag går och säger det till damen som står i kassan. Våran konveration gick till så här:

Jag: Gafflarna är slut, skulle du kunna hämta några?

Damen: Vi har inga mer gafflar, säger hon bestämt.

Jag: Va? Har ni inga mer gafflar? Hur ska jag då äta?

Damen: Kolla inte på mej med den där blicken! Du får väl äta med en sked! säger hon tyket tillbaka.

Jag blev så arg! Vad då att jag ska äta med en sked? Och vad då att gafflarna är slut? Hallå?! Henne kommer jag aldrig vara trevlig mot igen i alla fall! Var nära på att ringa till mamma så hon skulle ringa till chefen och skälla ut honom för otrevlig personal :) haha!

Här borta är det onsdag kväll och idag har jag haft två prov. Hade första provet i matte idag och det var svårare än jag hade väntat mej för vi gjorde förra årets prov och vårat skulle vara nästan likadant. Men det var svårare än jag trodde. Men om alla andra tyckte det också så kanske jag kan få ett ganska bra betyg ändå för läraren utgår från bästa resultatet som 100%. Får jag nära den som får bäst, även om det är 70 av 100 så får man ett bra betyg ändå så det är ganska bra.

I eftermiddags hade jag prov i ISAC och det gick väl helt okej. Vi hade prov på hur våra förfäder levde i egypten och afrika och sånt, och så skulle vi kunna ca 8 länder på Afrika-kartan. Men jag pluggade in hela kartan för att imponera lite och få extra poäng :P

Igår köpte jag ett nytt nagellack faktiskt :) Jag köpte färgen Metallic Mango. Färgen ser ni här under och sedan har ni hur flaskan ser ut.



Close this window

Det är så kul att handla här för det är så mycket billigare, speciellt smink och nagellack m.m. Köpte ett mörkrött nagellack förra terminen för ca. 30 SEK och det är jättebra och håller 10-14 dagar. Får se om det här lacket för samma pris är lika bra :)

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: mamma

Men vilken otrevlig kärring :( Jag hade gärna ringt & skällt lite men kan ju inte engelska så jättebra.Haha....Hoppas du slapp äta med händerna iaf. & att provet gick bra. Pussi pussi :D

2011-02-10 @ 06:57:04
Postat av: Linda

ja det är synd mamma :) tack ändå :P

2011-02-12 @ 19:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0