26/3-2011

Det är lördag och jag har inte gjort nått kul alls idag. Dagen började med att fotbollslaget gjorde volontärarbete i två timmar. Vi bakade kakor med skolbarn. Det var lite kul faktiskt men jag var lite kinkig för vi åkte innan kafeterian hade öppnat (eller vi åkte 10.25 när kafeterian öppnar 10.30 och vi kunde ju inte vänta 5 minuter så klart) och jag hade absolut ingenting i mitt kylskåp :( Men efter att vi hade bakat klart bjöd dem på pizza så det kändes bra sen :) 

Efter det har jag inte gjort något speciellt alls, vet inte vart tiden har tagit vägen. Det går fort även om man är rastlös :) Har suttit med matten ett tag nu för vi har prov på fredag och massa som vi ska göra innan dess. Så nästa vecka kommer bli mycket matte!

Men igår hände någtot kul! Jag, Danne, Larsa, Fredrik, Nick och Martin åkte till ett ställe och körde go kart! Det var jättelängesen jag körde men jag tyckte att det gick ganska bra ändå. Mot alla killarna kom jag näst sist, inte sist!!!! haha! Det var Martin som kom sist, han låg där bakom och småfes medans alla andra killarna bara drog iväg. Men jag var inte så långt efter, ca. 1-2 sek.

Här är banan vi körde på. Det blev monza-banan för oss :) Den mer luriga banan med mer svängar.
The Monza Track


Från bilbanor till födelsedagstårtor. Kommer ni ihåg att när man gick på dagis så tog man ibland med sej glass till sina kompisar och bjöd på? Här är ett riktigt bra exempel på att amerikanare inte riktigt hänger med i utveckligen. En tjej fyllde 18 (eller 19?) år i fredags och när jag kommer in i matsalen tappar jag nästan hakan. Hon står där med två prinsesstårtor och delar ut bitar till dem som vill ha. Det är väl lite gulligt men det gjorde man ju när man var 6! Det hade ju aldrig hänt att någon på Bäckäng hade tagit med sej tårta för att bjuda på, aldrig heller på en högskola eller universitet eftersom det är ett universitet jag går på här!

En annan grej hände i natt runt 3-tiden som visar på hur mogna folket på andra sidan pölen är. Jag hörde att det var några som var utanför min dörr och hörde att dem höll på att prassla med något. Sen låter det som att dem skriver på min dörr. Då går jag upp och öppnar dörren, ser inte vilka det var utan ser bara ryggarna på personerna när dem spriner iväg. Men då har dem sprayat med raklödder, eller liknande, en megasnopp på golvet utanför min dörr och skrivit slyna på dörren. Då blev jag riktigt sur faktiskt. Vad är det för mening med att hålla på så? Det är bara massa jobb för mej för jag måste ju göra rent dörren. Riktigt onödigt. Senare på dagen såg jag att det inte bara jag som hade blivit utsatt, två andra tjejer hade fått två-tre minisnoppar på dörren. På ett sätt var det bra att det inte bara var jag, trodde ju att jag hade varit elak mot någon. Men men...

Nu ska jag avsluta med ett Gossip Girl avsnitt :)

XOXO :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0