4/3-2011

Igårkväll runt 21-tiden bestämde jag mej för att åka med Erica och LB ner till LA kl 9.00 dagen efter. Det är ju SPRING BREAK nu och jag skulle bo med Lina, Sofia och Issa som är i LA. Det skulle bli jättekul och jag var jätte-excited (oops, där slängde man in ett engelskt ord). Så imorse gick jag upp vid 7 och började packa och göra mej iordning. Var klar vid halv 9 så jag lade mej i sängen för att vila lite innan Erica skulle höra av sej. Efter en stund fick jag ett sms och jag tänkte att det måste vara Erica som säger att vi ska åka. Men då skickade hon ett sms och fråga om jag hade frågat LB om jag kunde åka med. NEJ!! Det hade jag inte gjort. Det lät som på Erica att det bara var LB och Erica som skulle åka, så jag tänkte inte på att fråga LB. Men det var ju fel av mej, bilen var full så jag kunde inte åka med. Attans också! Så dum man är ibland :) Men alla killarna är kvar och dem ville åka ner till LA på söndag, så förhoppningsvis blir det av i alla fall :)
När jag och Lina hälsade på Issa i höstas:
Vet ni? Jag kanske kan få ett jobb :) Daniel, en av svenskarna, är mattetutor (hjälplärare typ) och det är några elever som ska börja att åka till en high school skola och hjälpa elever där, så då frågade han om jag ville göra det. Och ja, det får jag väl inte tacka nej till heller. Nu har jag bara massa ansökningspapper som jag måste fixa. Men det får jag göra under lovet, då har jag ju tid i alla fall :) Man får 10 dollar i timmen vilket är ca 70 kr. Det är inte så mycket, men det är något i alla fall. Och sen får vi betalt för restiden också för vi kanske ska jobba i San Fran. Så det är ju bra. Men jag ska inte ta ut något i förskott, jag har inte fått jobbet än. Ni får hålla tummarna :)
Nu ska jag avsluta min fredagkväll med prison break och jordgubbar. Förrästen, jag köpte jordgubbar för 3 dollar = 21 kr. Snacka om billigt jämför med vad vi betalar för jordgubbar hemma. Jag kan ju frossa i jordgubbar! :)
Hoppas ni har det bra hemma.
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0