3/5-2011

Ni kan inte gissa vad som har hänt. I lördags åkte jag, Erica, Vic och Jessika och shoppade. Vi var borta hela dagen verkligen, kom inte hem förrän vid halv 8. Då var det bara att ta fram böckerna för att börja plugga. Jag gick till datorsalen för att skriva ut lite papper och så och helt plötsligt så släcks alla datorer ner och alla lampor också utan ett par stycken som går på reservström. Vet inte riktigt vad som hade hänt men själva elcentralen hade blivit pisseblöt och gått kaputt, nått i den stilen. Så vi blev utan ström i ca 30 timmar. Det var helt mörkt överallt, jag fick duscha i kallvatten och maten kunde inte lagas till som vanligt men dem fick till det ändå. Det kändes som att man bodde mitt ute i skogen. Och detta hände precis innan slutprovsveckan så vi kunde ju inte skriva våra uppsatser eller få tillgång till internet, så det slutade med att alla slutprov på måndagen blev uppskjutna. Dem har inte fixat problemet än men har tagit hit en massa generatorer som står lite varstans på campus, så nu funkar det som vanligt i alla fall.

När man inte har någon ström märker man verkligen hur beroende man är av den. Jag hade ju inget att göra. Kunde inte plugga för internet fungerade inte och det fanns inga lampor så jag skulle inte kunna läsa heller. Kunde kolla på film för min dator har kasst batteri och behöver sladden. Kunde inte blåsa håret efter duschen så fick gå med blött hår. Så vi bestämde oss för att ha det mysigt på innergården. Vi tände en brasa och hade ljus överallt och satt och lyssnade på musik från en spelare som gick på batterin :) Där satt vi till midnatt ungefär och myste och slapp oroa oss för slutproven för dem kunde vi inte plugga för i alla fall, nått positivt med det hela :)

Idag har varit study day och jag har verkligen pluggat hela dagen. Men jag har fått mycket gjort i alla fall så det känns bra. Imorgon har jag ett slutprov och så ska jag skriva klart min uppsats hade jag tänkt. Sen har jag bara matteprovet kvar på måndag, sen har jag SOMMARLOOOOOV! :)

Nu ska jag sova så jag är utvilad till morgondagens prov :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0