15/9-2011

Hej på er,
hur har ni det hemma? Har hösten börjat komma än? Här är det soligt och det är ca 15-20 grader varje dag. Ibland kan det bli lite varmare om man har tur :) Men inget regn har jag sett till i alla fall, det är skönt :)

Idag har varit en lång dag. Först så sov jag så oroligt för jag var rädd att jag skulle trycka bort alarmet igen. Mitt i natten så vaknade jag till lite och jag trodde att jag hade försovit mej så jag flög upp ur sängen. Men då var klockan bara 2.50 så jag kunde sova ett par timmar till, det var skönt. Sedan hade jag lektion och efter det jobbade jag hela eftermiddagen. Idag var första gången som det var lite folk som kom och behövde hjälp. Så idag räknade jag mycket matte och det var kul så man kommer in i det igen. Och det var en liten rolig grej som hände när jag hjälpte en äldre man. Han skulle räkna ut arean på en rektangel. Då sa jag att det är lättare om du riktar en rektangel så du ser det framför dej. Så jag ritar en rektangel på tavlan och då säger han: "Men det är väl ingen rektangel? En rektangel är väl en sådan med 3 sidor! (triangel)". Jag kan säga att denna man behövde verkligen hjälp!! haha!

Nu ska jag kosa ner mej i sängen :)

God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det har regnat väldigt mycket men idag har det inte varit ett enda moln på himmel, jättehärligt:)

2011-09-16 @ 22:54:07
Postat av: Linda

Det är nästan som vanligt hemma då :) haha! Här har det inte regnat en droppe än :P

2011-09-19 @ 05:59:23
Postat av: mamma

Hösten är här men det är ganska varmt ändå,regnat har de oxå,men nu skiner solen iaf. Kul farbror som inte vet vad en rektangel är. Det vet ju till och med jag som är såååå kass på matte. Men det finns tydligen nån ute i vida världen som är ännu kassare än jag :D

Ha de bäst,vi saknar dig alla.

Pussi åussi <3<3

2011-09-19 @ 13:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0